بهبود صادرات به امارات زیر سایه کرونا

به گزارش آریا بلاگ، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات به امارات در سه ماهه ابتدایی سال جاری با حدود هشت درصد افزایش از 900 میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل، به یک میلیارد دلار رسید.

بهبود صادرات به امارات زیر سایه کرونا

فرزاد پیلتن اضافه نمود: آنالیز آمارها نشان می دهد در دوره مذکور ازنظر وزنی نیز صادرات به کشور امارات حدود 40 درصد افزایش داشته است و از حدود 2 میلیون و 400 هزار تن به سه میلیون و 400 هزار تن رسیده است.

دسترسی آسان تر و ارزان تر تجار ایرانی به بازار سوریه

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اهمیت دسترسی آسان تر و ارزان تر تجار ایرانی به بازار کشور سوریه گفت: راهکارهای حمل ریلی کالا بین ایران و سوریه در جلسه ای با حضور نمایندگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران، وزارت راه و شهرسازی و ستاد توسعه روابط ایران- عراق و سوریه برگزار گردید.

پیلتن اضافه نمود: در این جلسه ضمن آنالیز مسائل راستا کنونی حمل کنونی کالا بین دو کشور به وسیله دریا مانند زمان بر بودن و هزینه های بالا، استفاده از روش ترکیبی - ترانزیتی (ریلی- زمینی) به وسیله خطوط ریلی موجود داخلی و به وسیله کشور عراق به سوریه مورد آنالیز نهاده شد و مقرر شد آنالیز ها و پیگیرهای لازم توسط دستگاه های ذی ربط به عمل آید.

او توضیح داد: در صورت نهایی شدن و اجرایی کردن این ایده، امکان حمل ونقل ترکیبی کالاها و مصالح ساختمانی و مواد معدنی به وسیله خطوط ریلی از راستا تهران به شلمچه و بصره - بغداد (فلوجه) و بغداد - قائم (ابوکمال) در مرز عراق و سوریه امکان پذیر خواهد شد.

تصویب بازگشایی آخرین مرزهای تجاری ایران و عراق توسط دولت عراق

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از تصویب بازگشایی آخرین مرزهای تجاری ایران و عراق توسط دولت این کشور اطلاع داد و گفت: کمیته ملی بهداشت و سلامت عراق به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور، بازگشایی مرزهای تجاری شیب عراق (چذابه) و منذریه (خسروی قصر شیرین) را تصویب کرد.

پیلتن اظهار کرد: پس از کاهش موج اول شیوع ویروس کرونا، مرزهای تجاری ایران و عراق توسط دولت های دو کشور به تدریج بازگشایی شد و خاتمه با تصویب بازگشایی مرزهای شیب- چذابه و منذریه - خسروی توسط دولت عراق، کلیه مرزهای تجاری میان دو کشور بازگشایی و فرایند تجارت میان ایران و عراق تحت تدابیر و پروتکل های بهداشتی دو طرف در آینده نزدیک به فرایند عادی خود بر خواهد گشت.

او اضافه نمود: عراق یکی از مهم ترین شرکای تجاری ایران محسوب می گردد و با توجه به منافع مشترک دو طرف از محل تجارت دوجانبه، انتظار می رود تجارت میان دو کشور در ماه های آینده فرایند روبه رشد خود را با سرعت بیشتری طی نموده و به شرایط قبل از شیوع ویروس کرونا برگردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3865

به "بهبود صادرات به امارات زیر سایه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود صادرات به امارات زیر سایه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید