بوریس جانسون: شرایط دنیا مثل یک بمب ساعتی است

به گزارش آریا بلاگ، نخست وزیر انگلیس در نشست گلاسکو شرایط اقلیمی دنیا را به بمب ساعتی تشبیه کرد و خواهان همکاری بیشتر چین دراین حوزه شد.

بوریس جانسون: شرایط دنیا مثل یک بمب ساعتی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست آب و هوایی گلاسکو اعلام نمود دستیابی به اهداف معین شده درباره تغییرات اقلیمی، بستگی به نتایج تبادل نظر ها با چین دارد.

ویگفت: دنیا برای مقابله با تغییرات اقلیمی به همکاری بیشتری از جانب چین نیازمند است.

یکی دیگر از محور های سخنان جانسون، هشدار نسبت به بروز یک فاجعه محیط زیستی و مالی بود. وی گفت: اگر کشور ها تغییر اقلیم خود را کنترل ننمایند با فاجعه محیط زیستی و مالی رو به رو خواهند شد.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد به طور کلی نسبت به منظره توافق در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل برای کنترل گرمایش زمین در حد 1.5 درجه سانتیگراد به طور محتاطانه ای خوشبین است.

جانسون در ادامه شرایط دنیا را به بمب ساعتی تشبیه کرد که همچنان خنثی نشده است، اما تیم خنثی کردن آن مشغول انجام کار خود هستند. وی گفت: آن ها مشغول برچیدن سیم ها هستند، امیدوارم سیم های درستی را قطع نمایند.

لازم به ذکر است نقدها بوریس جانسون از چین در حالی مطرح شده که طبق آمار وبسایت ناظر اقلیم (Climate Watch) این کشور جز 10 کشوری است که از ابتدای صنعتی شدن از سال 1850 بیشترین میزان فراوری کربن دی اکسید را داشته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8562

به "بوریس جانسون: شرایط دنیا مثل یک بمب ساعتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوریس جانسون: شرایط دنیا مثل یک بمب ساعتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید