تشخیص سرطان پوست با دوربین تلفن همراه

به گزارش آریا بلاگ، پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده اند که شاید بتوان مسائل پوستی از جمله سرطان پوست را با کمک دوربین تلفن همراه پیش بینی کرد.

تشخیص سرطان پوست با دوربین تلفن همراه

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده اند که یک فناوری استاندارد تلفن همراه می تواند به عکسبرداری از زخم های پوست کمک کند و یک ابزار تشخیصی دست یافتنی برای بررسی سرطان پوست باشد.

زخم های پوستی معمولا مجموعه ای از رنگ، اندازه و عدم تقارن را در بر دارند که کمک می کنند تا تفاوت های میان زخم های معمولی و بدخیم معین شود.

پژوهشگران در این پروژه، با استفاده از دوربین تلفن همراه، دو درموسکوپ (dermatoscope) ارائه داده اند که در آنها از الگوریتم های پردازش تصویر استفاده شده است. درموسکوپ، ابزاری است که به بررسی زخم های پوست کمک می کند. این ابزارها طی بررسی ها توانستند مسائل پوستی نشان دهنده ملانوما و قرمزی معمولی پوست را از هم تفکیک کنند.

برین پوگ(Brian Pogue)، استاد مهندسی کالج دارتموث(Dartmouth College) آمریکا و همکارانش نشان دادند که استفاده از یک دوربین تلفن همراه برای عکسبرداری از زخم های پوست می تواند کارآیی و تاثیر تشخیص زخم های پوست را بهبود ببخشد.

پوگ گفت: عملکرد ابزار در تشخیص سرطان های پوستی، بسیار مهم است. ما با استفاده از دوربین تلفن همراه در این پروژه توانستیم گام های مهمی را در طراحی یک روش جدید معرفی کنیم که شاید به تشخیص ساده و دقیق منجر شوند.

وی افزود: اگرچه همیشه راه هایی برای کار کردن سیستم های تصویربرداری پزشکی وجود دارد اما موفقیت تجاری این کارها اغلب بیش از اندازه هزینه در پی دارد. ابزارهای تصویربرداری می توانند آنقدر پیچیده باشند که به راحتی مورد قبول قرار نگیرند. این پلتفرم جدید، هم هزینه کمی دارد و هم استفاده از آن ساده است؛ در نتیجه می تواند به ارائه ابزار تشخیصی ساده و دقیق کمک کند. این پلتفرم، یک نوآوری به شمار می رود که می تواند به سادگی مورد استفاده بالینی قرار بگیرد.

این پژوهش، در Journal of Biomedical Optics به چاپ رسید.،ایسنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3624

به "تشخیص سرطان پوست با دوربین تلفن همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص سرطان پوست با دوربین تلفن همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید