تشکیل دولتی چپ گرا در دانمارک

به گزارش آریا بلاگ، رهبر حزب سوسیال دموکرات دانمارک گفت که پس از چند هفته مذاکره توانست در زمینه تشکیل دولتی چپ گرا با احزاب به توافق برسد.

تشکیل دولتی چپ گرا در دانمارک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با گذشت چندین هفته از برگزاری انتخابات سراسری در دانمارک، مته فدریکسن رهبر حزب سوسیال دموکرات دانمارک گفت که در پی دستیابی به توافق با احزاب چپ و چپ میانه دولت اقلیت تشکیل می دهد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، به این ترتیب این سیاستمدار 41 ساله، جوانترین نخست وزیر دانمارک خواهد بود. وی گفت: اکنون ما به هدف رسیده ایم...ما نشان دادیم که اگر دانمارکی ها همانطور که دیدیم، رای بدهند در این صورت اکثریت جدید می تواند امیدهای آنها را به عمل تبدیل کند.

فدریکسن افزود: بسیار خرسندم که می توانم اعلام کنم، پس از سه هفته مذاکره، ما به اکثریت برای تشکیل دولت جدید دست یافتیم.

دانمارک سومین کشور در منطقه کشورهای نوردیک (کشورهای اروپای شمالی و اقیانوس اطلس) است که در امسال دولتی چپ گرا تشکیل می دهد.امسال در فنلاند و سوئد نیز سوسیال دموکرات ها پیروز انتخابات بودند.

در شرایطی که گمان نمی رود که دولت جدید دانمارک، سیاست های مالی را تغییر ندهد با این حال، فدریکسن وعده داده است که پس از سالها هزینه های رفاهی را افزایش می دهد.

گروهی متشکل از پنج حزب چپ گرای مخالفان به رهبری فدریکسن در جریان انتخابات پنجم ماه ژوئن اکثریت را کسب کردند که به استعفای لارس لوکه راسموسن رهبر حزب راست میانه از سمت نخست وزیری منتهی شد.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 162

به "تشکیل دولتی چپ گرا در دانمارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل دولتی چپ گرا در دانمارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید