تلفن پرداخت قبض برق ،پرداخت قبض بدون شناسه

به گزارش آریا بلاگ، برای شما هم پیش آمده است که قبض برق خود را بخواهید پرداخت کنید اما نمی دانید چطور؟ علت این امر آن است که بعد از حذف قبض کاغذی روش های متعددی برای پرداخت به وجود آمده است. قبلا با رفتن به بانک می شد قبض کاغذی را پرداخت کرد اما حالا که خبری از این قبض ها نیست حتی نمی دانیم چه زمانی قبض برق ما صادر می گردد. معمولا یک پیغام از شرکت برق به تلفن همراه کسی که آن را اشتراک را روی گوشی خود فعال نموده است می آید که در بیشتر مواقع لای پیغام های زیادی که می رسد گم می گردد. در این مقاله قصد داریم به آنالیز تلفن پرداخت قبض برق و پرداخت قبض بدون شناسه بپردازیم. بعلاوه روش دریافت قبض برق به وسیله کنتور را یاد بگیریم و برترین راه حل برای آن که بتوانیم همواره قبض برق خود را به موقع پرداخت کنیم را بدانیم.

تلفن پرداخت قبض برق ،پرداخت قبض بدون شناسه

تلفن پرداخت قبض برق

همانطور که می دانیم قبض برق ، اندازه مصرف ما در طول یک ماه از برق مصرفی را معین می نماید. برای این منظور ما می توانیم از روش های متعددی از آن آگاه شویم و پرداخت نماییم. ابتدا باید بدانید که یکی از برترین روش ها و در دسترس ترین آن تلفن پرداخت قبض برق است که مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات وزارت نیرو در سال 91 اظهار داشت : پرداخت قبض برق به وسیله سامانه 1521 امکان پذیر شده است.

این سامانه باعث شده تا بتوان با داشتن شناسه قبض یا اشتراک سایر اطلاعات آن را به دست آورد و در آخر هزینه مصرفی برق یک ماه خود را پرداخت نماییم.

با راه اندازی این سامانه حدود 148 میلیارد تومان در چاپ و کاغذ قبوض برق صرفه جویی شده است.

4 راه پرداخت و مشاهده قبض برق

زمانی که قبض کاغذی حذف شد مسائل زیادی در پرداخت قبوض بوجود آمد. البته قبوض برق بصورت کاغذی هم بدون مشکل نبود و این قبوض نیز مسائل عدیده ای داشت اما بر طبق عادت مردم کار راحتی بود. از مسائل قبوض کاغذی گم شدن کاغذ آن و اشتباه در رسیدن به دست مشترک بود که با قبض الکترونیکی یا پیامک این مشکل رفع شد و هرکس که قبض را به شماره همراه خود لینک نموده بود در ادامه فقط به شماره وی قبض خانه او ارسال می گردد.

سامانه برق توانست تا جای زیادی مسائل را حل نماید اما همه به تلفن و گوشی همراه مجهز نیستند و کمتر امکاناتی در روستاها وجود دارد. طبیعتا بعضی افراد از این سامانه جا می مانند که بعد از 2 ماه با مشکل قطع برق روبرو می شوند. این افراد با مراجعه به شرکت برق محل می توانند در سامانه ثبت نام کنند و در ادامه قبوض خود را بصورت الکترونیکی دریافت کنند.

روش های دریافت قبوض که باعث شد تا تحولی در بخش نیرو در ایران اتفاق بیوفتد را در زیر آورده ایم. شما می توانید از هر یک از این روش ها برای پرداخت و مشاهده قبوض خود بهره ببرید. کما این که روش های دیگری نظیر سایت های متصل به وزارت نیرو نیز این کار را برای شما انجام می دهند.

  • پیامک

با پیشرفت تکنولوژی و انبوه گوشی های موبایل دیگر پیامک تبدیل به یک سرویس مهم در زندگی بشر شده است. حالا با پیامک بسیاری از خبرها و اطلاع رسانی ها به شیوه ای نوین و در دسترس برای همه ایجاد شده است. برای دریافت پیامک قبض برق و سایر با ارسال شناسه قبض (شماره قبض برق) خود را به همراه *1 به شماره 10001521 پس از چند ثانیه در سامانه 1521 عضو شده و می توانید از قبض برق، میزان هزینه مصرفی و مبلغ پرداختی بابت آن آگاه شوید. نمونه ارسال این پیامک به این شکل است:

1*12345678

باید چند ثانیه صبر کنید تا یک پیامک با این محتوا دریافت کنید: با سلام. شناسه قبض برق و شماره همراه شما جهت ارائه صورتحساب برق مصرفی به وسیله پیامک، با موفقیت ثبت گشت.

وقتی این پیامک را دریافت کردید منتظر بمانید تا به محض صدور قبض، شناسه قبض (شماره قبض برق) و شناسه پرداخت برای شما پیامک گردد. با دریافت پیامک دوم می توانید به وسیله سامانه های آنلاین یا تلفن گویا نسبت به پرداخت قبض خود اقدام نمایید.

  • سایت

شرکت توزیع برق تهران بزرگ که آدرس سایت آن www.tbtb.ir است فقط مختص قبوض برق تهرانی ها می باشد. برای پرداخت قبض خود می توانید وارد سایت شرکت شرکت برق شوید. در قسمت خدمات صورت حساب قبض در صفحه اصلی می توانید با وارد کردن شناسه اشتراک از شرایط قبض خود و میزان مصرف خود باخبر شوید.

در این صفحه با زدن شناسه اشتراک و کد امنیتی امکان چاپ، ذخیره و پرداخت قبض را در اختیار دارید و می توانید به وسیله همین صفحه آن را پرداخت کنید. بعلاوه به مسائل برق شما نیز در این صفحه رسیدگی می گردد. این تارنما بعلاوه اجازه درخواست انشعاب برق، درخواست ها و خدماتی را که در حیطه وزارت نیرو واقع شده است به مشترکان ارائه می دهد و برای ایشان یک سایت کامل می باشد.

  • سامانه تلفن گویای 1521

روش دیگری که به نظر خیلی ها بهتر از دو مورد بالا می باشد شیوه پرداخت قبض برق به وسیله سامانه 1521 است. وقتی این شماره را بگیرید از شما شناسه قبض درخواست می گردد. عدد 13 رقمی شناسه روی قبض را وارد کنید تا مبلغ بدهی برق شما اعلام گردد و در صورتیکه بخواهید با داشتن رمز دوم می توانید بدهی برق خود را پرداخت کنید.

توجه : به گفته مشترکان این سامانه دچار اختلالاتی است که در بعضی شهرها امکان استفاده از آن وجود ندارد. با آن که این روش تنها روش تلفنی برای پرداخت قبوض برق به شمار میرود اما مسئولین وزارت نیرو از اختلال این شبکه هنوز حرفی نزده اند.

بهتر است که از روش های قبلی یا روش آخر برای پرداخت فعلا استفاده گردد.

  • اپلیکیشن همراه برق

بعد از آن که ساخت اپلیکیشن در ایران آغاز شد و گوشی های همراه به اندروید مجهز شدند صنعت برنامه های موبایلی جای خود را به تلفن های گویا و حتی پیامک دادند. شکل شکیل اپلیکیشن همراه برق باعث تا هر کسی که گوشی همراه هوشمند دارد به سراغ این نرم افزار برای پرداخت قبوض خود برود. بعضی این روش را نامطمئن می دانستند و هک آن را توجیه پذیر جلوه می دادند. اما شرکت نیرو با معرفی این اپ توانست بسیاری از مسائل حتی پیامکی را نیز حل نماید. حالا در این برنامه موبایلی می توان بسیاری از کارهای مربوط به برق و قبض آن را انجام داد. برای داشتن این نرم افزار می توانید از سایت شرکت برق آن را دریافت و روی گوشی خود نصب کنید. سامانه برق ایران با نام برق من در دو نسخه اندروید و نسخه IOS طراحی شده است. بعد از این که آن را باز کنید می توانید به قسمت پرداخت قبض بروید و با وارد کردن شناسه قبض و یا اسکن کد روی قبض قدیمی قبض خود و اطلاعات خود را مشاهده و در صورتی که بخواهید آن را پرداخت کنید.

آیا پرداخت قبض بدون شناسه امکان پذیر است ؟

سوالی که بسیاری از مشترکان در اینترنت در پی جواب آن هستند و راه چاره ساده ای دارد این است که آیا بدون شناسه امکان دارد بتوانیم قبض خود را پرداخت کنیم؟ ابتدا باید بگوییم بله! اما احتیاجمند یکی سری اطلاعات دیگر است. مثلا کسی که می خواهد قبض خود را پرداخت کند ابتدا باید شماره همراه خود را برای دریافت اطلاعات قبض به سامانه 1521 متصل نموده باشد. در این صورت با ارسال عدد صفر یا علامت سوال به سرشماره 10001521 از شناسه قبض یا شناسه قبض های متصل به تلفن همراه خود اطلاع می یابد.

وقتی اطلاعات را دریافت کرد هر کدام از قبض ها را که خواست می تواند پرداخت کند. خوبی این سامانه آن است که می توانید بفهمید چند قبض روی شماره همراه شما فعال است و با ارسال شناسه قبض را به همراه *2 به شماره 10001521 با شماره تازه می توانید شماره تازه خود را جایگزین شماره قبلی کنید.

در صورتی که منزل خود را عوض نموده اید باید به وسیله بالا شماره خود را عوض کنید یا این که به وسیله روش های دیگر آن را در سامانه ثبت کنید تا بتوانید از آن پس قبض تازه خود را دریافت کنید. بعلاوه اپلیکیشن برق من این امکان را برای شما فراهم می نماید.

دریافت قبض برق به وسیله شماره کنتور

معمولا شناسه قبض برترین روش برای آگاهی از اندازه و مبلغ قبوض است با این حال شرکت توانیر به وسیله اپلیکیشن برق من و به وسیله شماره بدنه کنتور برق امکانی را تعبیه نموده است تا مشترکین بتوانند به شناسه قبض و قبض برق خود دسترسی داشته باشند. این امکان به کسانی که شناسه قبض ندارند یا هنوز آن را روی شماره همراه خود اضافه ننموده اند یاری می نماید تا بتوانند قبوض خود را ثبت نموده و آن را پرداخت کنند.

نتیجه گیری

پرداخت قبض برق بخاطر دوره یک ماهه خود باعث شده است تا بعضی از مردم آن را فراموش کنند. از طرفی عدم قبض کاغذی باعث فراموشی افراد شده است. با توجه به گفته های بالا برترین روش آن استفاده از اپلیکیشن برق من است که در هر زمان قابل دسترسی می باشد. این روش برای کسانی که اینترنت همراه دارند مطمئن ترین روش و در عین حال کارآمد تر از سایر روش هاست زیرا یک بار اگر بطور دقیق شناسه اشتراک خود را ثبت کنید از آن پس می توانید همواره به قبض خود دسترسی داشته باشید و آن را پرداخت کنید.

روش های نوین پرداخت همواره باعث می گردد تا کارها ساده تر شوند و در عین حال به طبیعت یاری می نماید تا کمتر آسیب ببیند. امروزه با کاهش احتیاج به کاغذ درختان کمتری نسبت به گذشته قطع می شوند. بعلاوه روش های تازهتر مثلا اپلیکیشن ها باعث کاهش هزینه تماس یا پیامک شده است و اینترنت توانسته است حجم عظیمی از هزینه ها را جبران کند.

پیشنهاد

تیم نرم افزار مدیریت خبرنگاران با قرار دادن بخش اعلانات در این اپلیکیشن، به مدیریت ساختمان یاری نموده است تا بتواند هزینه های برق ساختمان را به اطلاع ساکنین برساند. بعلاوه خبرنگاران برترین و مطمئن ترین روش برای پرداخت قبوض برق را استفاده از نرم افزار برق من می داند که رسید آن نیز در این نرم افزار فراوری و قابل مشاهده است.

منبع: هومتیک
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 10365

به "تلفن پرداخت قبض برق ،پرداخت قبض بدون شناسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن پرداخت قبض برق ،پرداخت قبض بدون شناسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید