خبرنگاران استاندار: تهران به 12 هزار کلاس درس احتیاج دارد

به گزارش آریا بلاگ، تهران- خبرنگاران- استاندار تهران گفت: این استان به 12 هزار کلاس درس جدید احتیاج دارد که برای ساخت این مدارس به 320 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم.

خبرنگاران استاندار: تهران به 12 هزار کلاس درس احتیاج دارد

به گزارس خبرنگاران؛ انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران در سخنانی اعلام کرد: استان تهران با کمبود فضاهای آموزشی و درمانی روبرو است و به ازای هر یک هزار نفر در شهر تهران یک و شش دهم درصد تخت بیمارستانی داریم و میانگین کشوری هم همین عدد است اما در شهرستان های استان تهران به ازای هر یک هزار نفر شش دهم درصد تخت بیمارستانی داریم.

استاندار تهران ادامه داد: در جلسه اخیر با شهرداران مناطق 22 گانه مکلف شدند در هر منطقه 2 قطعه زمین برای احداث مدرسه واگذار گردد و همچنین وزارت راه و شهرسازی نیز زمین هایی برای احداث مدرسه در شهرستان ها شناسایی و واگذار کند.

محسنی بندپی توضیح داد: دولت توجه ویژه ای به امر مدرسه سازی دارد اما حجم کمبود فضاهای آموزشی در استان تهران زیاد است و احتیاج به فعالیت خیرین مدرسه ساز داریم.

* * توجه به آموزش و پرورش ابتدایی لازم است

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش منشا تحولات است گفت: پایه ابتدایی مهمترین پایه آموزشی است چرا که انسان در این مقطع تحصیلی به رشد و تکامل دست پیدا می نماید و در این مقطع باید امکانات مناسب آموزشی وجود داشته باشد.

وی اعلام نمود: آموزش و پرورش همیشه منشا تحول بوده و اگر تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور به آن توجه نمایند رشد علمی کشور افزایش می یابد.

محسنی بندپی یادآور شد: وظیفه حاکمیتی نیز ایجاد آموزش پایه و برقراری امنیت و بهداشت برای مردم است و سایر بخش ها باید به بخش خصوصی واگذار گردد.

تهرام / 7243/ / 6139

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 161

به "خبرنگاران استاندار: تهران به 12 هزار کلاس درس احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: تهران به 12 هزار کلاس درس احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید