خبرنگاران انگشت اتهام فعالان زیست محیطی به سوی مطبوعات انگلیسی

به گزارش آریا بلاگ، تهران- خبرنگاران- فعالان زیست محیطی گروه شورش علیه انقراض شامگاه آدینه (چهاردهم شهریور) در اعتراض به پوشش مغرضانه اخبار مربوط به تغییرات اقلیم، راستا خودروی حامل بعضی از مهمترین مطبوعات انگلیس را به سمت محل های توزیع مسدود کردند.

خبرنگاران انگشت اتهام فعالان زیست محیطی به سوی مطبوعات انگلیسی

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، بیش از 100 معترض انگلیسی عضو گروه شورش علیه انقراض روز آدینه جاده های منتهی به چاپخانه های نیوزپرینترز (Newsprinters) در براکسبورن و نوزلی (Knowsley) در نزدیکی لیورپول را مسدود کردند.

هر دو چاپخانه متعلق به گروه رسانه ای خبر (News Corp) هستند که بعضی از روزنامه های مهم انگلیس چون سان، تایمز، ساندی تایمز، دیلی تلگراف، ساندی تلگراف، دیلی میل و ایونینگ استاندارد را چاپ می نماید.

ماموران پلیس حدود ساعت 10 شب به محله Great Eastern Road در براکسبورن اعزام و در آنجا با حدود 100 معترض متحصن روبرو شدند که بنرهایی با نوشته های حقیقت را آزاد کنید، در دست داشتند یا به اطراف نصب نموده بودند.

گروه شورش علیه انقراض در توییتی در این باره نوشت با این کار می خواهد ناکامی مطبوعات در پوشش اخبار مربوط به بحران اقلیم و محیط زیست و دستکاری مداوم حقیقت در راستای سیاست های خبری را افشا کند.

این گروه از معترضان برنامه داشتند تمام شب جهت منتهی به چاپخانه ها را بسته نگه دارند تا از رسیدن شماره جدید روزنامه ها به دکه های روزنامه فروشی جلوگیری نموده به گفته خودشان دروغ ها را فیلتر نمایند. به گزارش پلیس، در جریان این حرکت اعتراضی 13 نفر بازداشت شدند و کامیون های تحویل تا ساعت 6 صبح به وقت محلی پیروز به عبور از براکسبورن نشدند.

به گزارش خبرنگاران، اعضای گروه زیست محیطی شورش علیه انقراض سه شنبه گذشته (11 شهریور) هم زمان با خاتمه تعطیلات تابستانی، تظاهرات وسیعی را در اعتراض به کوتاهی دولت لندن نسبت به بحران جهانی آب وهوایی به راه انداختند. آن ها در میدان مقابل مجلس تجمع نموده و به اشکال مختلف از جمله سر دادن شعارهای اعتراضی و خوابیدن کف خیابان مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

این معترضان صبح چهارشنبه کوشش کردند جهت عبور نخست وزیر و نمایندگان به مجلس را مسدود نمایند. دفتر نخست وزیر انگلیس در خیابان مجاور مجلس قرار گرفته است و معترضان جهت رفت وآمد وی را هم با مشکل روبرو کردند.

اعضای گروه شورش علیه انقراض که خواستار رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند پیشتر در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به مجلس، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد و حتی بعضی از آنان خود را به نرده منزل جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر قفل و زنجیر کردند.

این گروه علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، می خواهند دولت به وسیله تصویب قوانین الزام آور، افزایش روزافزون دی اکسید کربن را تا سال 2025 میلادی به صفر برساند؛ کاری که بعید است دولت پس از چراغ سبز نشان دادن به شرکت های نفتی برای حفاری نفت شل موسوم به فرکینگ بتواند با آن موافقت کند. در جریان دور جدید تظاهرات گسترده و فلج نماینده فعالان محیط زیست 90 معترض در پایتخت انگلیس بازداشت شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4399

به "خبرنگاران انگشت اتهام فعالان زیست محیطی به سوی مطبوعات انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انگشت اتهام فعالان زیست محیطی به سوی مطبوعات انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید