خبرنگاران تابلوهای هشدار عبور حیوانات در شرق استان سمنان نصب شد

به گزارش آریا بلاگ، سمنان- خبرنگاران- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: چهار تابلو هشدار دهنده برای پیشگیری از تصادف های جاده ای یوزپلنگ در یکی از محورهای اصلی کشور و جاده ترانزیتی و مواصلاتی تهران- مشهد در شرق استان نصب شد.

خبرنگاران تابلوهای هشدار عبور حیوانات در شرق استان سمنان نصب شد

امیر عبدوس روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان گفت: محور میاندشت- عباس آباد محور ارتباطی و مهاجرت حیات وحش بین زیستگاه های توران، خوش ییلاق و میاندشت در شرق استان سمنان است که به علت چهاربانده شدن و فراهم شدن امکان افزایش سرعت خودروها، به قتلگاه گونه های نادر کشور تبدیل شده و تابلوهایی با هدف اعلام هشدار به رانندگان نصب شده است.

وی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اعتبارات ملی معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در قالب اجرای طرح ایمن سازی محور میاندشت عباس آباد، علاوه بر نصب چهار تابلوی بزرگ هشدار دهنده، دوطرف جاده به طول چهارکیلومتر حصارکشی کرده است که این حرکت ادامه دارد.

وی شرح داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان به منظور حفاظت از حیات وحش در محور میاندشت- عباس آباد پیشنهاد کاهش سرعت در طول 30 کیلومتر از این راستا را به کمیسیون ایمنی راه های استان برای دریافت مجوز لازم توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه داده است.

عبدوس با بیان اینکه هفت قلاده یوزپلنگ در محور میاندشت- عباس آباد در سال های 1389 تا 1397 در اثر تصادف های جاده ای تلف شدند، ادامه داد: اجرای طرح ایمن سازی این محور، برای حفظ باقیمانده های تنوع زیستی کشور امری ضروری و حیاتی است.

وی، افزایش تعداد علائم هشدار دهنده، نصب دوربین های کنترل سرعت و نیز نور شب در محور میاندشت- عباس آباد را که قلمرو حرکت گونه های نادر حیات وحش مانند یوزپلنگ ایرانی است، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای حفاظت از گونه های در خطر انقراض بیان نمود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به همکاری خیران و نقش مؤثر دوستدارن محیط زیست در حفاظت از حیات وحش و محیط زیست، شرح داد: ایمن سازی جاده در قلمرو عبور گونه های نادر حیات وحش مانند یوزپلنگ مطالبه عمومی دوستداران محیط زیست از وزارت راه و شهرسازی است.

یوزپلنگ گونه ای درخطر انقراض است و اکنون فقط شماری از آنها در ایران و آفریقا زیست می کند.

منطقه توران یا خارتوران یکی از سه منطقه حفاظت شده ایران با مساحت یک میلیون و 470 هزار هکتار، خاستگاه زیست یوز پلنگ ایرانی به شمار می رود که بخشی از این منطقه حفاظت حدفاصل میاندشت- میامی در محور مواصلاتی قرار گرفته و بزرگترین قربانگاه جاده ای یوز ایرانی محسوب می شود.

7342/ 6103

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 157

به "خبرنگاران تابلوهای هشدار عبور حیوانات در شرق استان سمنان نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تابلوهای هشدار عبور حیوانات در شرق استان سمنان نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید