خبرنگاران توقف مرگ کرونایی در کاشان مرهون ایثار پرستاران است

به گزارش آریا بلاگ، کاشان - خبرنگاران - فرماندار ویژه کاشان گفت: توقف مرگ کرونایی در این شهرستان مرهون ایثار و کوشش های شبانه روزی پرستاران و کادر درمان است.

خبرنگاران توقف مرگ کرونایی در کاشان مرهون ایثار پرستاران است

به گزارش خبرنگاران، علی اکبر مرتضایی عصر شنبه در آستانه میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور در یکی از بیمارستان های کاشان و تجلیل از کوشش های پرستاران و کادر درمان اضافه کرد: پرستاران یکی از مظلوم ترین قشرهای جامعه هستند که در برهه کنونی همچون جهاد در راه خدا در صف مقدم مقابله با ویروس کرونا ایستاده اند.

وی با بیان اینکه نام پرستار همیشه یادآور سخت کوشی و ایثار است، ادامه داد: پرستار در تمامی ساعات شبانه روز همانند حضرت زینب (س) به مراقبت از بیماران می پردازد و در این جهت جان خود را در معرض خطر قرار می دهد.

رییس ستاد پیشگیری و مدیریت کرونای شهرستان کاشان گفت: کادر درمان و به خصوص پرستاران از زمان شیوع کرونا در اسفند 1398 تا به امروز با کوشش شبانه روزی و خالصانه امروز توانستند آمار فوتی این شهرستان را به صفر برسانند.

مرتضایی اضافه کرد: در این شرایط، مسوولان و مردم نیز باید همچنان با جدیت و دقت بیشتری در استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی به پرستاران یاری نمایند تا زمانی برای استراحت این مدافعان سلامت فراهم گردد.

رییس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کاشان اظهار امیدواری کرد که ویروس منحوس کرونا به زودی به سرانجام و سرانجام خود برسد و بر این پایه از زحمات و کوشش های خالصانه پرستاران سختکوش قدردانی گردد.

سالروز ولادت حضرت زینب (س) که پنجم جمادی الاول است به نام روز پرستار نامگذاری شده که سال جاری مصادف با 30 آذر است.

هفته گرامیداشت پرستار از 26 آذر تا دوم دی در سراسر کشور برگزار می گردد.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان امروز پس از گذشت حدود سه ماه از موج سوم کرونا، برای شهرستان های حدود 500 هزار نفری کاشان و آران و بیدگل روز بدون مرگ کووید 19 ثبت کرد.

اکنون شرایط کرونایی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل نارنجی است.

جمعیت نزدیک به 500 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار گرفته است.

ویروس کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به هنگام عطسه ضروری است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توصیه شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 364 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در حدود 215 کیلومتری اصفهان قرار گرفته است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5538

به "خبرنگاران توقف مرگ کرونایی در کاشان مرهون ایثار پرستاران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توقف مرگ کرونایی در کاشان مرهون ایثار پرستاران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید