خبرنگاران دورکاری روابط عمومی ها در روزهای کرونایی

به گزارش آریا بلاگ، تهران - خبرنگاران - ضرورت اطلاع رسانی در بحران، ایجاب می نماید که روابط عمومی ها در مواجهه با کرونا دوش به دوش رسانه ها نقشی پر رنگ تر از گذشته ایفا نمایند؛ این در شرایطی است که برای قطع زنجیره انتقال ویروس، توصیه شده است در خانه بمانیم.

خبرنگاران دورکاری روابط عمومی ها در روزهای کرونایی

ماندن در خانه، موثرترین راه جلوگیری از شیوع کرونا در دنیا اعلام شده است؛ دولت ها طرح فاصله گیری اجتماعی را پیاده نموده اند و سازمان بهداشت دنیای توصیه نموده که برای قطع زنجیره انتقال ویروس، تردد در سطح شهر باید کاهش پیدا کند و دورکاری در دستور کار قرار گیرد.

غزاله نائینیان کارشناس ارتباط با رسانه های وزارت نیرو مانند بسیاری از کارمندان دیگر، برای اینکه هم به توصیه در خانه بمانیم عمل کند و هم اختلالی در ارتباطات رسانه ای این وزارتخانه ایجاد نگردد، میز کار را به خانه خود برده و هماهنگی های لازم در این زمینه را از منزل دنبال می نماید.

ابتدا از وی در مورد وظایف سازمانی اش سوال کردیم و اینکه قبل از شیوع کرونا، فرایند کارش چگونه بوده است.

او به خبرنگار مالی خبرنگاران گفت: نزدیک به 10 سال است که در دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو و در گروه ارتباط با رسانه های این اداره مشغول به کار هستم؛ وظیفه اصلی من به طور کلی، ارتباط با خبرنگاران صنعت آب و برق در رسانه های مختلف است.

نائینیان اضافه نمود: در روابط عمومی وزارت نیرو چند بخش وجود دارد که من به همراه سه نفر دیگر در گروه ارتباط با رسانه ها فعالیت می کنیم؛ این گروه دو وظیفه اصلی به عهده دارد که یکی فراوری خبر برای سایت خبری وزارت نیرو و دیگری ارتباط با رسانه هاست که من وظیفه ارتباط با رسانه ها را برعهده دارم.

وی اضافه نمود: پیش از این، من و همکارانم از شنبه تا چهارشنبه روزانه هشت ساعت در محل کار حاضر می شدیم و کارهای مربوطه را انجام می دادیم؛ اما این ظاهر قضیه است و در اصل، فعالیت های روابط عمومی 24 ساعته است و تعطیلی ندارد؛ ما پیش از این نیز مجبور بودیم همواره آنلاین باشیم و گاهی فعالیت ها را از منزل پیگیری می کردیم.

او در ارتباط با فرایند جدید فعالیت خود و همکارانش گفت: از وقتی موضوع کرونا جدی شد، با ابتکار مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو فرایند دورکاری به صورت شیفتی در دستور کار نهاده شد؛ به این صورت که هر کدام از پرسنل گروه رسانه ها، موظف شدیم یک یا دو روز در هفته در محل کار حاضر شویم و در روزهای دورکاری کارها را از خانه دنبال کنیم.

نائینیان در تشریح وظایف ارتباط با رسانه ها در روابط عمومی وزارتخانه ای مانند نیرو گفت: بیش از 100 رسانه در حوزه های مالی در بخش آب و برق فعال هستند که ما بطور دائم با آنها در ارتباط هستیم؛ این رسانه ها با توجه به سوژه های روز، درخواست مصاحبه با مدیران را دارند که هماهنگی انجام این مصاحبه ها به عهده مسئول ارتباط با رسانه ها است. این هماهنگی ها پیش از این غالبا در اداره انجام می شد و اکنون به صورت تلفنی انجام می گردد؛ خبرنگاران با ما تماس می گیرند و ما با توجه به سوژه، مدیران مربوطه را برای مصاحبه هماهنگ می کنیم و مصاحبه انجام می گردد.

وی اضافه نمود: یک سری از کارهای ما مربوط به امور داخلی و پاسخگویی به نامه هاست؛ به ابتکار بخش انفورماتیک و آی تی وزارتخانه، برای کارمندانی که شغلشان به نوعی بود که باید آنلاین باشند، اتوماسیون اداری با شماره کاربری و رمز عبور جدید تعریف شد تا از منزل به کارتابل دسترسی داشته باشند و نامه ها و درخواست های ارسالی را پاسخ دهند.

نائینیان ادامه داد: رصد اخبار رسانه های مختلف از دیگر مسئولیت های این بخش است که این روزها در خانه انجام می دهیم؛ هر روز اخبار رسانه های جریان اصلی در حوزه انرژی (آب و برق) را رصد می کنیم و آن دسته از اخباری که قابلیت انتشار در سایت وزارت نیرو دارد را به وسیله شبکه های اجتماعی برای سردبیر سایت وزارت نیرو ارسال می کنیم تا در سایت وزارت نیرو بازنشر گردد.

او می گوید: بخشی از فعالیت کارشناس ارتباط با رسانه ها، تهیه و جمع بندی یک سری محتوا به صورت هفتگی برای مصاحبه مدیران است؛ این اطلاعات - از جمله شرایط بارش ها، میزان مصرف برق و ... - به صورت مداوم در هفته به روز می گردد و در اختیار مدیران قرار می گیرد تا مدیران در گفت و گو با اصحاب رسانه، در صورت احتیاج از آن اطلاعات استفاده نمایند.

این کارشناس ارتباط با رسانه ها، یاری به بازنشر اخبار پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو را از دیگر اقدامات خود ذکر کرد و گفت: اخباری که پایگاه وزارت نیرو در حوزه های مختلف صنعت آب و برق فراوری می نماید؛ این اخبار به صورت روزانه و لحظه ای برای خبرنگاران حوزه نیرو ارسال می گردد و رسانه ها با توجه به سیاست ها، خط مشی ها و اولویت های خود، این اخبار را بازنشر می نمایند.

نائینیان در انتها گفت: کرونا نتوانست اختلالی در فرایند کار ما ایجاد کند و کوشش کردیم فعالیت های خود را در خانه ادامه دهیم و با شرایط کنونی که شاهد بارش های سیل آسا و احتمال وقوع سیلاب در بسیاری از شهرهای کشور هستیم، کوشش کردیم فعالیت ها را بیش از گذشته ادامه دهیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2801

به "خبرنگاران دورکاری روابط عمومی ها در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دورکاری روابط عمومی ها در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید