خبرنگاران روسیه وعربستان برتعهد خود به توافق تاریخی کاهش تولید نفت تاکید کردند

به گزارش آریا بلاگ، تهران - خبرنگاران - الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه و عبدالعزیر بن سلمان همتای سعودی وی در چارچوب مشورت های مستمر خود درباره اوضاع بازار نفت روز پنجشنبه تلفنی گفت وگو و برتعهد دو کشوربه توافق تاریخی کاهش تولید نفت تاکید کردند.

خبرنگاران روسیه وعربستان برتعهد خود به توافق تاریخی کاهش تولید نفت تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری سعودی(واس) دو طرف در بیانیه ای مشترک آورده اند که عربستان و روسیه برای دستیابی به توافق تاریخی با اعضای سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) ودیگرتولید کنندگان نفت برای کاهش قیمت نفت و ایجاد ثبات در بازار نفت تلاش زیادی انجام داده اند.

در این بیانیه آمده است: روسیه وعربستان به طور پایدار به اجرای کاهش هدفمند تولید نفت مورد توافق متعهد هستند و به طور مستمر بر اوضاع بازار نفت از نزدیک نظارت می کنند.

نواک و بن سلمان تأکید کرده اند که روسیه و عربستان به طور کامل آماده هستند درصورت ضرورت هرگونه اقدام اضافی را با همکاری اعضای اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت انجام دهند.

وزیران انرژی روسیه وعربستان به تعهد شرکای خود درتوافق تاریخی اعضای اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت برای کاهش تولید نفت تا دستیابی به اهداف تعیین شده، ابراز اطمینان کردند.

بعداز شیوع ویروس کرونا(کووید 19) که سازمان جهانی بهداشت آن را یک ویروس همه گیر جهانی خواند، قیمت نفت در نتیجه اخلال در حمل و نقل و کاهش تقاضای خرید نفت ، به طور کم سابقه ای سقوط کرد.

کشورهای عضو اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت در چارچوب اوپک پلاس تصمیم گرفته اند روزانه تولید نفت را کاهش دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3004

به "خبرنگاران روسیه وعربستان برتعهد خود به توافق تاریخی کاهش تولید نفت تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه وعربستان برتعهد خود به توافق تاریخی کاهش تولید نفت تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید