خبرنگاران صادرنمایندگان فارس یاری هزینه ثبت جهانی برند دریافت می نمایند

به گزارش آریا بلاگ، شیراز-خبرنگاران- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در جهت حمایت از صادرکنندگان، مشوق های صادراتی در این استان اعمال می گردد که یاری هزینه ثبت جهانی برند یکی از آنها است.

خبرنگاران صادرنمایندگان فارس یاری هزینه ثبت جهانی برند دریافت می نمایند

به گزارش دریافتی شامگاه دوشنبه خبرنگاران، حمیدرضا ایزدی دوشنبه در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان فارس افرود: پرداخت یاری هزینه ثبت جهانی برند کالا، بنگاه و جغرافیایی در بازارهای هدف، حمایت از برنامه توانمندسازی صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط، حمایت از ایجاد، راه اندازی، تکمیل، تجهیز و توسعه زیرساخت های صادراتی از جمله مشوق ها است.

وی ادامه داد: توسعه فعالیت مراکز تجاری و دفاتر فروش و بازاریابی در بازارهای هدف و یاری هزینه اعزام هیات های تجاری و بازاریابی و سرمایه گذاری و حضور در نمایشگاه های بین المللی و اختصاصی، پرداخت یاری هزینه حمل هوایی (کشورهای روسیه و چین) و فعالیت های تبلیغاتی، بازاریابی، اطلاع رسانی، مشاوره، آموزش و فرهنگ سازی از دیگر موضوعات و مشوق های صادراتی است که اعمال می گردد.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان فارس گفت: تشکیل این کارگروها و کمیته های مرتبط صادرات غیرنفتی توسعه صادرات، به منظور بهره گیری از تمام ظرفیت های صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی استان برای تقویت بخش فراوری و تجارت و هماهنگی بخش صادرات با موضوعات بازرگانی داخلی و اصل نگاه جامع و یکپارچه به موضوع صادرات، جلوگیری از خام فروشی و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتر، بهره گیری مناسب از ظرفیت های بالقوه و بالفعل در افزایش صادرات غیرنفتی و تنوع بخشی به کالاهای صادراتی است.

ایزدی با اشاره به موضوع توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات به عنوان یکی از محورهای هفت گانه برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرد: با توجه به تحریم های ناجوانمردانه و محدودیت های بین المللی در شرایط کنونی، صادرات غیرنفتی نقش به سزایی در تقویت بخش فراوری، حفظ اشتغال و تامین درآمدهای ارزی ایفا می کند.

ظفر افشون معاون هماهنگی امور مالی استانداری فارس نیز در این جلسه در مورد اظهارنامه های صادراتی، صادرنمایندگان از گمرکات استان فارس گفت: ضرورت دارد در این خصوص آسیب شناسی و عارضه یابی صورت پذیرد که چرا بعضی صادرنمایندگان تمایل و یا توانایی اظهار پروفرم های صادراتی را از گمرکات استان فارس ندارند، تا با قید فوریت دستگاه های متولی نسبت به برطرف مسائل احتمالی اقدام نمایند.

وی با تاکید بر اینکه استانداری فارس با تمام وجود و ظرفیت های لازم از سرمایه گذاران واقعی این بخش حمایت خواهد کرد، از تمامی سرمایه گذاران و علاقه مندان و دلسوزان استان فارس درخواست کرد تا در صورت تمایل به سرمایه گذاری در ایجاد و یا اتمام پروژه های زیرساختی صادراتی استان، به دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان فارس مراجعه نموده، و نسبت به این مهم اقدام نمایند.

وی ادامه داد: براساس شاخص ها، گزارش عملکرد فعالیت و پیشرفت پروژه و میزان اثر بخشی در صادرات و نیز براساس نوع و میزان محصولات و ارائه طرح توجیهی فنی مالی خدمات تسهیلاتی به صادرنمایندگان غیرنفتی استان ارایه می گردد.

در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان فارس، فرایند برگزاری میز کشوری عراق و عمان، مشوق ها و بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی و شیوه پرداخت یاری سود تسهیلات ویژه بانکی در حوزه اعتبارات صادراتی به صادرنمایندگان از جمله فنی مهندسی، شتاب دهنده های صادراتی، خدمات فرهنگی، هنری، نوآورانه و خلاق، همچنین آنالیز پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، اولویت بندی بازارهای هدف و امکانات موجود بحث و آنالیز و تصمیمات اجرایی اتخاذ شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5042

به "خبرنگاران صادرنمایندگان فارس یاری هزینه ثبت جهانی برند دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صادرنمایندگان فارس یاری هزینه ثبت جهانی برند دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید