خبرنگاران هشدار علی اف به ارمنستان

به گزارش آریا بلاگ، تهران - خبرنگاران- رییس جمهوری آذربایجان پنجشنبه شب در خصوص هدف قرار دادن خطوط لوله نفت و گاز به ارمنستان هشدار داد.

خبرنگاران هشدار علی اف به ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در پیغام توییتری نوشت: ارمنستان در صورت بروز هرگونه حادثه در خصوص خطوط لوله انتقال نفت و گاز با فشار جدی بین المللی روبه رو خواهد شد.

علی اف اضافه نمود: برغم درخواست های متعدد ما از کمیته بین المللی صلیب سرخ در خصوص مبادله اجساد و زندانیان نظامی، طرف ارمنی آن را رد کرد. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم که آنها را یک طرفه به ارمنستان منتقل کنیم.

به نوشته رییس جمهوری آذربایجان، قره باغ یکی از زیباترین و حاصل خیزترین مناطق کشورمان است، چشم اندازهای این منطقه برای توسعه پایدار جمهوری آذربایجان بسیار مهم خواهد بود. از نظر بازسازی منطقه کار بزرگی پیش روی ماست.

درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان 6 مهر ماه گذشته شروع شده است و برغم این که با دخالت میانجیگران بین المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری ها بیش از یک ماه است همچنان با شدت ادامه دارد.

این در حالی است که ملاقات وزیران امورخارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان که قرار بود امروز (پنجشنبه) در حضور روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ در ژنو برگزار گردد، بنا به خواست باکو به یک روز دیگر موکول شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4643

به "خبرنگاران هشدار علی اف به ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار علی اف به ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید