خوانساری: فواید آزادسازی سهام عدالت ، زمان پیگیری مطالبه فعالان مالی است

به گزارش آریا بلاگ، رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به شرایط بازار سرمایه که تقاضا زیاد و عرضه کم شده، سهام عدالت می تواند بخشی از تقاضا را پوشش دهد.

خوانساری: فواید آزادسازی سهام عدالت ، زمان پیگیری مطالبه فعالان مالی است

به گزارش خبرنگاران، مسعود خوانساری در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در مورد ضرورت آزادسازی سهام عدالت نوشت: میانه فروردین ماه طی نامه ای به رئیس جمهور چندین پیشنهاد برای مهار اثرات نامطلوب مالی ناشی از کرونا ارائه دادیم. در این روزها که بازار سرمایه شرایط خاصی را پشت سر می گذارد، توجه به یکی از پیشنهادات این نامه بیش از گذشته اهمیت پیدا نموده است.

وی اضافه نمود: یک بند از این نامه به موضوع سهام عدالت می پرداخت. 50 میلیون نفر سهام عدالت در اختیار دارند و متوسط ارزش سهام آنها 200 هزار میلیارد تومان است. بنابراین هم جمعیت قابل توجهی درگیر موضوع سهام عدالت هستند و هم اینکه این سهام از نظر ریالی ارزش بالایی دارد.

به گفته خوانساری، حال در شرایطی که بازار سرمایه طی یکسال گذشته دوران رشد را سپری نموده، امکان آزادسازی سهام عدالت هم فراهم آمده است. در این شرایط می توان سهام شرکت های سهام عدالت را به صورت مرحله ای به صندوق قابل معامله در بورس واگذار و واحدهای این صندوق به مشمولان واگذار کرد. البته این صندوق تنها برای تسهیل عرضه سهام عدالت ایجاد می گردد و بازارگردان صندوق باید پس از خرید واحدها، اقدام به فروش سهام در بازار و ابطال آن کند.

وی گفت: آزادسازی سهام عدالت دو فایده مهم دارد. اول اینکه با توجه به شرایط بازار سرمایه که تقاضا زیاد و عرضه کم شده، سهام عدالت می تواند بخشی از تقاضا را پوشش دهد. فایده دوم هم مربوط به تأمین درآمد برای دارندگان سهام می گردد. بخصوص اینکه اقشار کم تر برخوردار این سهام را در اختیار دارند و کوشش دولت طی دو ماهه گذشته این بوده که درآمدهایی برای آنها تأمین کند. در صورت آزادسازی سهام عدالت آنها از مزیت دسترسی به منابع حاصل از فروش دارایی هایشان بهره مند می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3000

به "خوانساری: فواید آزادسازی سهام عدالت ، زمان پیگیری مطالبه فعالان مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوانساری: فواید آزادسازی سهام عدالت ، زمان پیگیری مطالبه فعالان مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید