خوراکی هایی که موجب تسکین درد قاعدگی بانوان می گردد

به گزارش آریا بلاگ، قاعدگی در بعضی از بانوان، سبک ولی در بعضی سنگین و همراه با درد فراوان است که این دسته از بانوان می توانند با گنجاندن بعضی مواد خوراکی در رژیم غذایی روزانه خود بدنشان را تقویت نمایند.

خوراکی هایی که موجب تسکین درد قاعدگی بانوان می گردد

به گزارش خبرنگار ، بنا بر آمار های جهانی، حدود 15 درصد از بانوان درد های قاعدگی بسیار شدید را تحمل می نمایند که می تواند سبب احتیاج به استراحت اجباری آن ها در خانه و دورماندن از محل کار و تحصیلشان گردد.

در بعضی از بانوان این میزان درد پس از ازدواج و فرزندآوری کاهش می یابد، اما در گروه دیگری از بانوان این درد تا دوران یائسگی ادامه پیدا می نماید.

مصرف بعضی مواد خوراکی با ایجاد دگرگونی در هورمون های بدن می تواند سبب کاهش درد قاعدگی و حتی خونریزی گردد. مقدار هورمون استروژن موجود در خون بانوان به طور مداوم درحال دگرگونی است.

یک رژیم خوراکی کم چرب دارای میزان فیبر بالا سبب کاهش میزان فراوان استروژن می گردد. کارشناسان اعتقاد دارند یکی از دلایل ابتلای بانوان به سرطان هایی همچون سینه و رحم، بالا بودن بیش از اندازه هورمون استروژن است.

میزان کم استروژن سبب کاهش رشد تومور سرطانی در بدن بانوان می گردد. استروژن موجود در بدن بانوان معمولاً از راه جریان خون وارد کبد و از آنجا از راه مجرای صفراوی وارد روده می گردد. در روده در صورتی که فرد دارای رژیم خوراکی حاوی فیبر بالا باشد، فیبر موجود در روده این استروژن را جذب و آن را از بدن دفع می نماید.

خطر ابتلا به سرطان سینه با هورمون درمانی یائسگی

به گفته محققان مصرف مواد خوراکی بر پایه پروتئین حیوانی همچون مرغ، ماهی و یا لبنیات سبب دفع استروژن از بدن نمی شوند و تنها ابزار از بین بردن استروژن، مصرف فیبر است که در انواع میوه و سبزیجات وجود دارد.

کارشناسان به بانوان توصیه می نمایند خوراکی های سالم حاوی انواع میوه و سبزیجات، دانه غلات و حبوبات همراه خود به محل کار و تحصیل ببرند و در طول ماه مواد خوراکی مفید برای سلامت بدن مصرف نمایند تا دچار تشدید درد و خونریزی در دوران قاعدگی نشوند.

از جمله دیگر خوراکی های مفید برای سلامت بانوان و کاهش علامت های قاعدگی می توان مصرف برنج قهوه ای به جای برنج سفید و نان غلات سبوس دار به جای نان سفید را نام برد.

منبع: pmc

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 710

به "خوراکی هایی که موجب تسکین درد قاعدگی بانوان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی هایی که موجب تسکین درد قاعدگی بانوان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید