در گفت و گو با خبرنگاران مطرح شد؛ اما و اگرهای تاثیر توزیع اینترنتی گوشت و مرغ در کنترل بازار

اگرچه در توزیع اینترنتی گوشت امکان سوء استفاده وجود ندارد، اما بعضی از مسئولان اجرای این طرح را غیر عملیاتی می دانند.

در گفت و گو با خبرنگاران مطرح شد؛ اما و اگرهای تاثیر توزیع اینترنتی گوشت و مرغ در کنترل بازار

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار ، درباره توزیع مرغ در فروشگاه های اینترنتی اظهار کرد: توزیع اینترنتی گوشت قرمز و مرغ به سبب دریافت کدملی و کدپستی نسبت به عرضه در میادین تره بار، هوشمندانه تر است چرا که با این وجود دیگر امکان دریافت مرغ و گوشت با میزان دلخواه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در طرح عرضه تنظیم بازار گوشت قرمز و مرغ به وسیله فروشگاه ها، این امکان وجود داشت که کارگران رستوران ها و آشپزخانه ها چندین بار در صف های طولانی بایستند و گوشت و مرغ یارانه ای دریافت نمایند، درحالیکه تغییری در قیمت های خود ایجاد نکردند.

به گفته حجت، با اقدام اخیر پشتیبانی امور دام در طرح تنظیم بازار شب عید مبنی بر عرضه به وسیله فروشگاه های اینترنتی به نظر می رسد که بازار گوشت قرمز و مرغ به تعادل برسد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومانی برای فروش هر کیلو مرغ در خرده فروشی ها را غیر واقعی دانست و گفت: اگر ما به دنبال این هستیم که قیمت مرغ از رقم خاصی بالاتر نرود، از این رو راهی جز کنترل هزینه های فراوری نداریم.

قیمت مرغ بعد از تعطیلات نوروز کاهش می یابد

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه عرضه اینترنتی گوشت و مرغ تاثیر چندانی در کنترل قیمت و تعادل بازار نخواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به آنکه امکان دسترسی تمامی آحاد جامعه به اینترنت وجود ندارد، از این رو این امر نمی تواند تاثیر چندانی در کنترل بازار داشته باشد.

وی اضافه کرد: توزیع گوشت قرمز و مرغ به وسیله سه فروشگاه اینترنتی تنها موجب شده تا یک نفر به دفعات مکرر نتواند با ایستادن در صف از گوشت و مرغ یارانه ای استفاده کند.

یوسفی ادامه داد: بنده معتقدم به جای عرضه گوشت و مرغ به وسیله فروشگاه های اینترنتی، کالابرگ در اختیار دهک های ضعیف و افراد کم درآمد جامعه قرار گیرد چرا که این امر تاثیر بهتری در کنترل بازار خواهد داشت.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در سرانجام توضیح داد: علی رغم افزایش جوجه ریزی برای ایام سرانجامی سال، قیمت مرغ در پی ازدیاد تقاضا، کاهشی نخواهد داشت و پیش بینی می گردد که از 15 فروردین به بعد قیمت مرغ با روند نزولی در بازار روبرو گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: بروزرسانی: 15 مهر 1398 شناسه مطلب: 80

به "در گفت و گو با خبرنگاران مطرح شد؛ اما و اگرهای تاثیر توزیع اینترنتی گوشت و مرغ در کنترل بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در گفت و گو با خبرنگاران مطرح شد؛ اما و اگرهای تاثیر توزیع اینترنتی گوشت و مرغ در کنترل بازار"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید