دستورالعمل جذب دانش آموختگان داروسازی در پارک های فناوری سلامت ابلاغ شد

به گزارش آریا بلاگ، دستورالعمل جذب دانش ­آموختگان رشته­ های تخصصی علوم پایه و داروسازی در قالب گذراندن دوره تعهد در شرکت ­های دانش بنیان و شرکت ­های مستقر در مراکز رشد و پارک­ های فناوری سلامت ابلاغ شد.

دستورالعمل جذب دانش آموختگان داروسازی در پارک های فناوری سلامت ابلاغ شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدرضا منظم مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، گفت: شفاف سازی فرایند های اداری در سازمان های دولتی همیشه از مطالبات جدی فناوران حوزه سلامت بوده و وجود آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی می تواند به حل مسائل در زمینه فراوری محصولات فناورانه در داخل کشور یاری کند.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان رشته های تخصصی وزارت بهداشت همیشه نقش مهمی در ایجاد دانش و انجام تحقیق و توسعه در راستای فراوری محصولات فناورانه با تکنولوژی بالا داشته اند.

منظم اضافه نمود: با توجه به وجود تعهد قانونی خدمت به دولت در ازای دوره تحصیل برای فارغ التحصیلان رشته های تخصصی، طبق مصوبه قبلی معاونت آموزشی وزارت امکان اشتغال در بخش خصوصی در ازای دوره تعهد، تنها در شرکت های دانش بنیان برای این افراد میسر بود. در حالیکه تعداد زیادی از شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های فناوری سلامت که به طور کلی متعلق به اعضا هیات علمی بوده و نیازی شدیدی به این گونه افراد دارند، دانش بنیان نیستند.

وی ادامه داد: در جهت برطرف موانع فراوری در کشور، با همت و مساعدت معاونت آموزشی وزارت بهداشت از این پس دانش آموختگان مقطع دکتری تخصصی هرکدام از رشته های داروسازی و علوم پایه پزشکی، علاوه بر شرکت های دانش بنیان می توانند در کلیه شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های فناوری سلامت تعهدات قانونی دوره تخصص خود را بگذرانند.

مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اضافه نمود: دستورالعمل مرتبط با این موضوع با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت آموزشی تهیه و به تایید وزیر بهداشت رسیده است این دستورالعمل طی نامه به شماره 1664/101/د مورخ 4 مهرماه 1400 از سوی وزیر بهداشت به دانشگاه ها ابلاغ شده و متقاضیان می توانند به وسیله مراکز رشد و پارک ها درخواست خود را پیگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9029

به "دستورالعمل جذب دانش آموختگان داروسازی در پارک های فناوری سلامت ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل جذب دانش آموختگان داروسازی در پارک های فناوری سلامت ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید