رخشانی مهر: مراجعه به شرکت های توزیع برق صفر می گردد

به گزارش آریا بلاگ، معاون هماهنگی توزیع توانیر از غیرحضوری شدن نزدیک به 100درصد خدمات قابل ارائه به مردم در شرکت های توزیع برق اطلاع داد.

رخشانی مهر: مراجعه به شرکت های توزیع برق صفر می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، غلامعلی رخشانی مهر، با بیان اینکه زیرساخت ارائه همه خدمات برق در شرکت های توزیع به صورت غیرحضوری فراهم شده است، گفت: تصمیم بر این است که به ویژه در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، حداقل 95 درصد از خدمات در زمینه فروش و خدمات پس از فروش، از آذرماه به بعد، به صورت غیرحضوری ارائه گردد.

رخشانی مهر با تاکید بر اینکه پس از غیرحضوری شدن خدمات، مردم به هیچ عنوان دیگر احتیاجی به مراجعه در شرکت های توزیع ندارند، اضافه کرد: خدماتی مانند اخذ اشتراک کنتور، موارد مربوط به صورتحساب اعم از دیدن قبض برق، سوابق پرداخت از سال 1380 به این طرف، سوابق مصرف و غیره از جمله خدمات پس از فروشی است که مشترکان می توانند بدون مراجعه به شرکت های توزیع آن را دریافت نمایند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: در قالب این فعالیت، حدود 40 خدمت که تا به امروز به صورت حضوری ارائه می شد، از آذرماه به صورت غیرحضوری قابل ارائه است و این طرح ارزش اضافه نموده زیادی ایجاد و مراجعات به شرکت های توزیع را به حداقل خواهد رساند که باعث یاری به اقتصاد ملی، کاهش مصرف سوخت و حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

وی با ارائه مثالی در این زمینه با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون و 200 هزار مشترک جدید را جذب می کنیم، شرح داد: هر کدام از این مشترکان جدید گاهی چندین بار برای درخواست و پیگیری کارهای خود به شرکت های توزیع مراجعه می کردند که با انجام این فعالیت جدید، دیگر هیچ احتیاجی به مراجعه نخواهند داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: مشترکان جدید می توانند به این منظور به وسیله سامانه برق من درخواست خود را ثبت و کد رهگیری دریافت نمایند؛ همچنین مشترکان با این کد رهگیری می توانند در بخش پیغام ها، رهگیری کارها را پیگیری نموده و همکاران ما موظف به پیگیری و پاسخگویی هستند. به محض ثبت هر درخواست یا خدمت، یک کد رهگیری به مشترک یا متقاضی داده می گردد که با این کد رهگیری می تواند به صورت منظم از آخرین مراحل انجام کارها آگاه گردد. همچنین در هر مرحله، مشترکان به وسیله پیغامک نیز در جریان انجام کار قرار خواهند گرفت.

معاون هماهنگی توزیع توانیر از هموطنان خواست که به ویژه در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، با نصب سامانه برق من در گوشی های همراه یا سامانه تلفنی 121 خدمات مورد احتیاج خود را دریافت و از مراجعه حضوری بپرهیزند.

رخشانی مهر همچنین با بیان این که شرکت های ارائه دهنده خدمات الکترونیک نیز به زودی قادر به ارائه خدمات برقی به مشترکان خواهند بود، یادآور شد: در عین حال این سامانه در اختیار دفاتر ICT نیز قرار خواهد گرفت تا مردم بتوانند بدون مراجعه به شرکت های توزیع و خروج از منزل، خدمات مورد احتیاج برقی خود را دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4958

به "رخشانی مهر: مراجعه به شرکت های توزیع برق صفر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رخشانی مهر: مراجعه به شرکت های توزیع برق صفر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید