روسنفت در سه ماه سوم 2020 زیان ده شد

به گزارش آریا بلاگ، شرکت روسنفت روسیه اعلام نمود که در سه ماه سوم امسال میلادی متضرر شده و تنها تمدید بازخریدها از سهام این شرکت حمایت نموده است.

روسنفت در سه ماه سوم 2020 زیان ده شد

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، شرکت روسنفت روسیه روز آدینه (23 آبان ماه) اظهار داشت که زیان ناشی از همه گیری ویروس کرونا و ضعف روبل سبب شده است که این شرکت عظیم انرژی در سه ماه سوم امسال میلادی 64 میلیارد روبل (827 میلیون دلار) زیان خالص داشته باشد.

این در حالی است که برنامه های تمدید بازخرید سهام این شرکت تا انتها سال 2021، که در کنفرانسی تلفنی با سرمایه گذاران اعلام شد، به سهام روسنفت یاری کرد تا زیان های پیشین خود را جبران کند.

روسنفت - دومین فراوریکننده عظیم نفت جهان پس از سعودی آرامکو از نظر مقدار فراوری - مجبور شده است که فراوری خود را بر اساس توافق کاهش فراوری سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) کاهش دهد، هدف از این کاهش فراوری یاری به ثبات بازار نفت است.

فراوری نفت و میعانات گازی این شرکت در ماه های ژوئیه تا سپتامبر 3.2 درصد نسبت به سه ماه قبل کاهش یافت و به سه میلیون و 910 هزار بشکه در روز رسید.

این شرکت همچنین مجبور بوده است با بحران کرونا مقابله کند، دفاتر روسنفت تنها 30 ساعت در هفته فعال بوده و هزینه های مربوط به همه گیری کرونا در 9 ماه اول امسال به 5 میلیون روبل (65 میلیون دلار) رسیده است .

ارزش سهام روسنفت نیز 0.3 درصد کاهش یافته است.

ایگور سچین، مدیرعامل روسنفت که از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است، مخالف کاهش فراوری همسو با توافق اوپک پلاس بود، این در حالی است که به دستور پوتین که خواستار همکاری سیاسی عمیق با خاورمیانه است، مجبور به قبول این قرارداد شد.

روسنفت اظهار داشت که در سه ماه سوم 27 میلیون و 400 هزار بشکه نفت از بازارهای جهانی خریداری نموده تا بتواند به تعهدها خود در دوره کاهش فراوری عمل کند، این رقم 35 درصد بیشتر از سه ماهه دوم است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5135

به "روسنفت در سه ماه سوم 2020 زیان ده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسنفت در سه ماه سوم 2020 زیان ده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید