ریزش قیمت های نجومی خودرو در بازار ، پراید 67 میلیونی هم خریدار ندارد

به گزارش آریا بلاگ، بازگشت شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو و تاکید بر لزوم برخورد با دلالان و مسببان گرانی خودرو موجب افت 5 تا 20 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار شد.

ریزش قیمت های نجومی خودرو در بازار ، پراید 67 میلیونی هم خریدار ندارد

به گزارش خبرنگاران از فارس، بازگشت دوباره شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو و تاکید مسئولان بر لزوم برخورد با دلال بازی در بازار خودرو باعث افت قیمت های نجومی در این بازار شد.

هرچند هنوز هم قیمت خودروها در بازار به نرخ کارخانه نزدیک نشده، اما فعالان بازار معتقدند آغاز این اتفاق می تواند عاملی برای ادامه افت قیمت ها باشد.

در عین حال تاکید مسئولان وزارت صنعت و سازمان حمایت بر خودداری مردم از خرید خودرو تا زمانی که قیمت ها کاهش یابد نیز باعث شده تا بازار با رکود سنگین روبرو گردد.

در این شرایط مردم همچنان منتظر کاهش قیمت ها هستند و تقریباً معامله ای در بازار صورت نمی گیرد.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در این مورد به فارس گفت: بازار خودرو از دیروز تا به حال روی آرامش به خود دیده و قیمتها نیز فرایندی کاهشی دارند.

وی پیش بینی کرد فرایند کاهش قیمت ها در بازار خودرو طی روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

پراید 67 میلیونی هم خریدار ندارد

موتمنی با بیان اینکه قیمت پراید در روزهای گذشته تا 90 میلیون تومان نیز بالا رفته بود، اضافه نمود: در حال حاضر قیمت سایپا 131 در بازار به 72 میلیون تومان رسیده و البته برای این قیمت هم مشتری وجود ندارد و حتی کسی حاضر به خرید این خودرو با قیمت 67 میلیون تومان هم نیست.

وی توضیح داد: کاهش 20 میلیون تومانی قیمت سایپا 131 در خصوص سایپا 111 نیز رخ داده و در حال حاضر این خودرو هم تقریباً هم قیمت سایپا 131 در بازار عرضه می گردد.

وی با بیان اینکه قیمت بعضی خودروهای داخلی نیز در بازار 5 و یا 10 میلیون تومان کاهش یافته است، گفت: پژو 405 نیز که قیمتش در بازار تا 150 میلیون تومان بالا رفته بود امروز با قیمت 127 میلیون تومان عرضه شد که البته با همین قیمت هم مشتری برای خرید وجود ندارد.

به گفته موتمنی، قیمت تیبا نیز در بازار با افت 10 میلیون تومانی به 80 میلیون تومان رسیده است.

وی توضیح داد: پژو پارس هم با کاهش 7 میلیون تومانی قیمت در بازار روبرو شده و امروز با قیمت 143 میلیون تومان عرضه می گردد.

بازار خودرو کساد است

علی ملااحدی، یکی دیگر از فعالان بازار خودرو نیز در خصوص شرایط بازار گفت: در حال حاضر مراجعه نماینده ای برای خرید خودرو در بازار نداریم و همه منتظر اجرایی شدن دستورالعمل جدید شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو هستند.

وی اضافه نمود: مردم منتظرند ببینند سازمان حمایت و نهادهای نظارتی چه برخوردی با دلالان و سوداگران بازار خودرو می نمایند.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت با تشریح جزئیات دستورالعمل قیمت گذاری خودرو توسط این شورا، به فارس گفته بود: خودروسازان در بعضی بخش های غیر فراوریی سرمایه گذاری نموده اند که این موضوع نباید بر قیمت خودرو سرشکن گردد. در عین حال در شرایط فعلی صنعت خودرو با مشکل تحریم ها رو به رو است و با توجه به این که فراوری خودروها بین 20 تا 30 درصد ارزبری دارد، خودروسازان برای تهیه ارز با مشکلاتی رو به رو هستند که برای یاری به این موضوع، هزینه معاملات را برای خودروسازان در نظر گرفتیم.

وی توضیح داد: یکی دیگر از مسائلی که مطرح شد، این است که خودروسازان می گفتند سبد بانک مرکزی در خصوص خودروهای مختلف به روزرسانی نشده، یعنی سبدی که نشان دهنده همه هزینه های فراوری یک خودرو از جمله دستمزدها، هزینه ارزی و قطعات است، به روز رسانی نشده که در این مورد وزیر صنعت از خودروسازان خواست تا اطلاعات مربوطه را به شورای رقابت ارائه دهند تا ما با ارائه آن به بانک مرکزی از مسئولان بانک مرکزی بخواهیم که سبد هزینه ها را به روزرسانی نمایند.

شیوا با بیان این که فعلا مشخص قیمت خودرو بر اساس سبد قدیم نیز قابل انجام است، گفت: تا سه ماه دیگر اگر تغییری در سبد هزینه ها ایجاد گردد می توانند آن را در قیمت خودرو لحاظ نمایند.

قیمت بعضی خودروهای داخلی در بازار امروز به توضیح زیر است:

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3245

به "ریزش قیمت های نجومی خودرو در بازار ، پراید 67 میلیونی هم خریدار ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش قیمت های نجومی خودرو در بازار ، پراید 67 میلیونی هم خریدار ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید