سخنگوی وزارت بهداشت: دیابتی ها در معرض خطر کرونا هستند

به گزارش آریا بلاگ، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در ایران میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در بیماران دیابتی 17.8 درصد گزارش شده است، توصیه هایی را برای تقویت سیستم ایمنی این بیماران ارائه داد.

سخنگوی وزارت بهداشت: دیابتی ها در معرض خطر کرونا هستند

سیماسادات لاری در ارتباط تصویری با شبکه خبر با بیان اینکه در هفته ملی دیابت به سر می بریم، گفت: سال جاری هفته دیابت در حالی برگزار می گردد که علاوه بر عوارض و مسائل دیابت، پاندمی کووید-19 هم سراسر دنیا را فرا گرفته و هر روز شاهد مرگ و میر تعدادی از بیماران دیابتی به علت ابتلا به کرونا هستیم.

وی اضافه نمود: شواهد نشان داده است که مبتلایان به بیماری های مزمن مانند دیابت در معرض خطر بیشتر ابتلا به کرونا و عوارض ناشی از آن هستند و در ایران میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در بیماران دیابتی 17.8 درصد گزارش شده است. بنابراین لزوم رعایت توصیه های بهداشتی عمومی مانند شست وشوی دست ها، حفظ فاصله فیزیکی 1.5 تا دو متر و استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اماکن پرازدحام برای این بیماران بسیار حائز اهمیت است.

لاری ادامه داد: در عین حال توصیه ما به مبتلایان دیابت این است که به منظور خودپایشی و کنترل دیابت از اپلیکیشن IDIA در گوشی های هوشمند به صورت رایگان استفاده نمایند. همچنین از هر گونه فشار روانی، استرس و اضطراب دوری نمایند. در صورت داشتن علائمی مانند تب، سرفه و مشکل در تنفس حتما به پزشک مراجعه نمایند و از فعالیت جسمانی زیاد خودداری نموده و خواب شبانه خوبی داشته باشند. داروهای مورد احتیاجشان را به میزان کافی داشته باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هرگونه عفونت ممکن است قند خون را بالا برده و احتیاج به مایعات را افزایش دهد. بنابراین باید نسبت به مصرف جدی آب اقدام نمایند. تغذیه سالم بخش اصلی مدیریت دیابت است. بنابراین باید رژیم غذایی متنوع و متعادل داشته باشند تا میزان قند خون شان را ثابت نگه داشته و سیستم ایمنی بدن شان را تقویت نمایند. مصرف غذاهای شیرین، سرخ شده، کربوهیدرات و چربی را محدود نمایند و مصرف روزانه دو یا سه عدد میوه، سبزی ها و پروتئین های بدون چربی را در دستور کارشان قرار دهند. همچنین داشتن فعالیت بدنی روزانه برای مبتلایان به دیابت لازم است، اما باید به طور جدی از حضور در اماکن شلوغ خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5171

به "سخنگوی وزارت بهداشت: دیابتی ها در معرض خطر کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت بهداشت: دیابتی ها در معرض خطر کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید