طرز تهیه قنبر پلو شیرازی مجلسی با گوشت قلقلی یا مرغ

به گزارش آریا بلاگ، قنبر پلو شیرازی یکی از انواع خوشمزه قاطی پلوهای ایرانی است. یک پلو مخلوط خوشمزه شاید اسمش به گوش شما جدید باشد اما احتمالا پلوهای شبیه آن را امتحان نموده اید. قنبر پلو یا به قول خود شیرازی ها غَم بَر پلو هم با گوشت چرخ نموده و هم با مرغ برای مناسبت های مختلف از نذری ماه محرم گرفته تا سحر و افطار ماه رمضان و سایر مناسبت های سنتی و مذهبی و دورهمی و مهمانی پخته و با سالاد شیرازی سرو می گردد. طرز تهیه قنبر پلو شیرازی مجلسی و خوشمزه را با گوشت قلقلی یا مرغ را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه قنبر پلو شیرازی مجلسی با گوشت قلقلی یا مرغ

طرز تهیه قنبر پلو شیرازی مجلسی

مواد لازم

برنج: 3 لیوان فرانسوی دسته دار

گوشت چرخ نموده: 300 گرم

پیاز: 1 عدد متوسط

آرد نخودچی: 2 قاشق غذاخوری

کشمش: 200 گرم

رب انار: 3 قاشق غذاخوری

گردو: 100 گرم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

زعفران دم نموده غلیظ: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن قنبر پلو شیرازی ابتدا پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرد. گوشت چرخ نموده، آرد نخودچی، نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید و خوب گوشت را با سایر مواد ورز دهید تا چسبناک گردد. سپس گوشت را به اندازه دلخواه به صورت کوفته قلقلی درست کنید و در روغن تفت دهید تا سرخ گردد.

در یک تابه جداگانه گردو ریز خرد شده و کشمش را تفت دهید. وقتی تفت خورد رب انار ملس را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید. کوفته قلقلی یا همان گوشت های قلقلی سرخ شده را هم به این ترکیب اضافه کنید و روی شعله ملایم گاز اجازه دهید تا رب انار به خورد قلقلی ها برود. (در صورت تمایل 1 قاشق غذاخوری شیره انگور هم همراه با رب انار به این مواد اضافه کنید که البته اختیاری است)

برنج را هم آبکش کنید و دان درآورید تا موقع پخت شفته نگردد. سپس برنج را دم بگذارید. در صورت تمایل می توانید مایه گردو و کشمش و قلقلی ها را لایه لایه با برنج دم بگذارید تا اینکه برنج را با 1 قاشق غذاخوری زعفران دم نموده غلیظ دم بگذارید و سپس مایه گوشتی آماده شده را روی آن بریزید و قنبر پلو را با آن تزیین و سرو کنید.

طرز تهیه قنبر پلو شیرازی عموما با گوشت قلقلی است اما شما می توانید به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ یا گوشت بوقلمون یا شترمرغ و شتر به جای گوشت چرخ نموده قرمز بهره ببرید، به همین ترتیب آماده کنید و این پلو مخلوط خوشمزه را با آن سرو کنید.

0 0 vote

Article Rating

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: افق کوروش
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4299

به "طرز تهیه قنبر پلو شیرازی مجلسی با گوشت قلقلی یا مرغ" امتیاز دهید

3 کاربر به "طرز تهیه قنبر پلو شیرازی مجلسی با گوشت قلقلی یا مرغ" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه قنبر پلو شیرازی مجلسی با گوشت قلقلی یا مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید