قدیمی ترین شرکت مسافرتی و گردشگری دنیا ورشکسته شد ، صدها هزار مسافر سرگردان شدند

به گزارش آریا بلاگ، شرکت بزرگ مسافرتی و گردشگری توماس کوک به فعالیت های خود خاتمه داد. پرواز های این شرکت لغو شده است. اوضاع در بسیاری از هتل ها آشفته گزارش شده است. ابهام و ناروشنی صدها هزار گردشگر و مسافر را تهدید می نماید.

قدیمی ترین شرکت مسافرتی و گردشگری دنیا ورشکسته شد ، صدها هزار مسافر سرگردان شدند

خبرنگاران: براساس گزارش رسانه ها شرکت مسافرتی و گردشگری توماس کوک اعلام ورشکستگی نموده است. توماس کوک که قدیمی ترین شرکت مسافرتی و گردشگری دنیا به شمار می آید اعلام نموده است که برای تامین هزینه ها و مخارج خود پولی در اختیار ندارد. شرکت مسافرتی توماس کوک در سال 1841 کار خود را شروع نموده بود. مسئولان این شرکت برای نجات آن از ورشکستگی تا واپسین لحظه با بانک ها و شرکت های اقتصادی و نمایندگان دولت بریتانیا گفت وگو و مذاکره نموده بودند. گفته می گردد که این کوشش ها بی نتیجه بوده و این شرکت چاره دیگری جز اعلام ورشکستگی نداشته است.

پتر فرانک هازر، رئیس شرکت توماس کوک از این روز به عنوان یک روز عمیقا غم انگیز در تاریخ فعالیت این شرکت یاد نموده و از میلیون ها مشتری و هزاران فرد شاغل این شرکت بابت اعلام ورشکستگی پوزش خواسته است. بدهی شرکت توماس کوک به بانک ها بسیار کلان است. این شرکت موظف به پرداخت 900 میلیون پوند انگلیس برابر با یک میلیارد یورو شده است. افزون بر آن، شرکت توماس کوک باید برای بازپرداخت هزینه های اضافه ناشی از کوشش بانک ها برای نجات این شرکت، مبلغی حدود 226 میلیون یورو دیگر نیز بپردازد.

عدم توانایی اقتصادی شرکت توماس کوک برای پرداخت این بدهی ها اعلام ورشکستگی این شرکت را الزامی ساخته است. بسیاری از مسافران و گردشگران با انتشار پست های توییتری از وضعیت نابسامان خود در هتل ها خبر داده اند. در تونس، مدیران هتل ها مانع از سفر مسافران شده و نسبت به دریافت هزینه های خود ابراز نگرانی نموده اند. بعضی از مسافران حتی گفته اند که ناگزیر به پرداخت مجدد هزینه اقامت خود در هتل ها شده اند.

شرکت توماس کوک چند شرکت زیرمجموعه دارد. از آن جمله می توان به شرکت هواپیمایی کوندور آلمان اشاره نمود. شرکت کوندور اعلام نموده است که به رغم اعلام ورشکستگی توماس کوک، پروازهای این شرکت انجام خواهند شد. این در حالی است که پروازهای توماس کوک لغو شده اند.

شرکت توماس کوک بیش از 21 هزار شاغل در 16 کشور دنیا دارد. حدود 4500 نفر از همکاران شرکت توماس کوک در آلمان مستقر هستند و با شرکت هواپیمایی کوندور همکاری می نمایند. این شرکت صاحب 105 فروند هواپیمای مسافربری و گردشگری است. 58 هواپیمای این شرکت در اختیار شرکت آلمانی کوندور واقع شده است. شرکت کوندور برای نجات خود اقدام به مذاکره با نمایندگان دولت آلمان نموده است؛ مذاکراتی که از نتیجه آن خبری منتشر نشده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا اعلام نموده است که برای انتقال مسافران بریتانیایی که توسط هواپیماهای شرکت توماس کوک به دیگر کشورهای دنیا سفر نموده اند، اقدام خواهد شد. گفته می گردد که ناروشنی ها و ابهامات ناشی از برگزیت بر فعالیت شرکت های مسافربری و گردشگری و از جمله بر توماس کوک تاثیر نهاده است.

منبع: چمدان
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 757

به "قدیمی ترین شرکت مسافرتی و گردشگری دنیا ورشکسته شد ، صدها هزار مسافر سرگردان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین شرکت مسافرتی و گردشگری دنیا ورشکسته شد ، صدها هزار مسافر سرگردان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید