ماکرون: با ترامپ درباره لیبی و لبنان صحبت کردم

به گزارش آریا بلاگ، رئیس جمهور فرانسه شامگاه آدینه از تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا و مصاحبه درباره لیبی و لبنان اطلاع داد.

ماکرون: با ترامپ درباره لیبی و لبنان صحبت کردم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه شامگاه آدینه از تماس تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اطلاع داد.

ماکرون در پیامی در توئیتر نوشت: من با ترامپ درباره اوضاع در شرق مدیترانه، لیبی و لبنان گفت وگو کردم. دیدگاه های ما همگراست. علاقه ما به صلح و امنیت در اینجا مشترک بوده و ما آن را تقویت می کنیم.

رئیس جمهور فرانسه که خیلی فوری بعد از انفجارهای اخیر بیروت، با سفر به لبنان در اقدامی مداخله جویانه برای این کشور غرب آسیا طرح ابتکاری سیاسی پیشنهاد داد، طی روزهای اخیر کوشش نموده که خود را صاحب اختیار لبنان نشان دهد و به مقامات لبنانی هشدار داده در صورتی که طی یک ماه اصلاحات سیاسی مورد نظر وی را انجام ندهند شخصا وارد عمل خواهد شد.

رئیس جمهور فرانسه ظهر روز 16 مرداد وارد بیروت شد و پس از بازدید از مناطق خسارت دیده در پی انفجار بندر بیروت، با مقامات لبنانی از جمله میشل عون رئیس جمهور، حسان دیاب نخست وزیر و نبیه بری رئیس مجلس لبنان ملاقات کرد.

در انفجار مهیب سه شنبه دو هفته پیش در بندر بیروت بیش از 170 نفر جان خود را از دست داده و حدود 6 هزار نفر نیز مجروح شدند.

این انفجار مهیب به دلیل آتش سوزی در انبار مواد شیمیایی نیترات آمونیوم در بندر بیروت روی داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4215

به "ماکرون: با ترامپ درباره لیبی و لبنان صحبت کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: با ترامپ درباره لیبی و لبنان صحبت کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید