مجوز دادگاه ایتالیا به پناهجویان برای اقامت در اروپا

به گزارش آریا بلاگ، دادگاهی در میلان ایتالیا حکم داد مهاجرانی که با خطر ابتلا به کووید -19 در صورت بازگشت به کشورشان مواجهند، می توانند در اروپا بمانند.

مجوز دادگاه ایتالیا به پناهجویان برای اقامت در اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان قیمت از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری آنسا، این دادگاه اعلام نمود خطر ابتلا به کرونا در زادگاه مهاجران باید به عنوان دلیلی برای برخورداری از حمایت بشردوستانه در ایتالیا برای مهاجرانی در نظر گرفته گردد که شرایط لازم برای حمایت بین المللی را ندارند.

به همین منظور، حمایت بشردوستانه به طور اتوماتیک اعطا نمی گردد، اما ارزیابی ها در این زمینه به صورت موردی انجام می گردد.

ارزیابی ها بر این موضوع متمرکز است که آیا کووید -19 به عنوان عامل خطری است که آسیب پذیری افراد را با توجه به نبود مراقبت های بهداشتی و منابع غذایی در کشور مبدا افزایش می دهد، ضمن اینکه تبعات اجتماعی و مالی ناشی از این همه گیری نیز مورد توجه قرار می گیرد.

براساس حکم صادر شده، مهاجران ممکن است در صورت بازگشت به میهن خود با دسترسی نداشتن به کادر پزشکی، تجهیزات و تخت های مراقبت های ویژه روبرو شوند.

این شرایط حمایت بشردوستانه به افرادی تعلق می گیرد که به شرایط پناهندگی دست نمی یابند، اما در صورت بازگشت به کشور خود با خطراتی روبه رو هستند.

با این حال، هر مورد به صورت انفرادی مورد ارزیابی قرار می گیرد و مهاجران از محافظت اتوماتیک برخوردار نمی شوند.

در این فرآیند تصمیم گیری، مقام های مسئول این مساله را مورد توجه قرار می دهند که آیا کووید-19 به طور منفی بر اقتصاد و نظام بهداشتی کشور مبدا مهاجران تاثیر می گذارد، به عبارتی آیا مهاجران با خطر گرسنگی یا محرومیت از مراقبت های بهداشتی در نتیجه همه گیری روبرو هستند.

با توجه به اینکه دولت چپگرای ایتالیا سخت گیری های مهاجرتی را در مرز این کشور کاهش داده است، شمار زیادی از مهاجران در طول سال گذشته وارد ایتالیا شده اند.

کووید -19 که از حدود یک سال پیش گریبان دنیا را گرفت، 84 میلیون و 382 هزار و 650 نفر را در این مدت مبتلا کرد. از این تعداد یک میلیون و 835 هزار و 391 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند و 59 میلیون و 642 هزار و 271 نفر بهبود یافتند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5675

به "مجوز دادگاه ایتالیا به پناهجویان برای اقامت در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز دادگاه ایتالیا به پناهجویان برای اقامت در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید