مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب از دید رسانه های عربی

به گزارش آریا بلاگ، مراسم چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال به صورتی متفاوت و در قالب راهپیمایی موتوری و خودرویی برگزار گشت، بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشت.

مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب از دید رسانه های عربی

به گزارش خبرنگاران، مراسم روز 22 بهمن چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تهران و سراسر کشور برگزار شد. در تهران حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به این مناسبت از طریق ویدیو کنفرانس سخنرانی کرد. به دلیل بیماری کرونا و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، این مراسم به صورت راهپیمایی خودرویی و موتوری برگزار شده و فراخوانی برای هیچ گونه تجمعی داده نشده است.

اسپوتنیک عربی با تمرکز بر نمایش دست آوردهای دفاعی و موشکی کشورمان در این مراسم، در این باره نوشت: نیروی هوافضای سپاه ایران در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز(چهارشنبه) سه موشک بالستیک ذوالفقار بصیر، دزفول و قیام را به نمایش گذاشت.

این خبرگزاری همچنین بخش هایی از سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به مناسبت 22 بهمن را بازتاب داد.

شبکه قطری الجزیره نیز با اشاره به برگزاری متفاوت مراسم امسال به دلیل پروتکل های بهداشتی، بخشی از سخنان حسن روحانی در رابطه با برجام را منتشر کرد.

از سوی دیگر شبکه سعودی العربیه نیز بخشی از سخنان رئیس جمهور کشورمان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را بازتاب داد.

این شبکه سعودی مدعی شد: در ادامه اظهارات متناقض مقامات ایرانی در رابطه با مذاکره با آمریکا، در خصوص توافق هسته ای، حسن روحانی اعلام کرد که به مذاکره افتخار می کند.

شبکه لبنانی المیادین نیز با اشاره به حضور پرشکوه مردم ایران در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نوشت: کرونا مانع حضور مردم ایران در جشن 22 بهمن نشد و هزاران ایرانی با در دست دریافت پرچم به صورت پیاده و موتوری و خودرویی در تهران و شهرهای مختلف راهپیمایی برگزار کردند.

این شبکه لبنانی در ادامه سخنان حسن روحانی به مناسب چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را بازتاب داد.

پایگاه خبری العهد لبنان نیز سخنان رئیس جمهور کشورمان به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به طور کامل پوشش داد.

شبکه المنار نیز با انتشار تصاویری نوشت: مراسم چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز به صورت خودرویی و موتوری در شهرهای مختلف ایران برگزار شد.

این شبکه لبنانی سخنان حسن روحانی به این مناسبت را نیز بازتاب داد.

برخی دیگر از رسانه های عربی نیز مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را بازتاب دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6150

به "مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب از دید رسانه های عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب از دید رسانه های عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید