مسکو خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا شد

به گزارش آریا بلاگ، سخنگوی معاون وزیر امور خارجه روسیه از آمریکا خواسته بلافاصله تحریم های یک جانبه خود علیه ونزوئلا که موجب توقف فعالیت های مالی این کشور شده را لغو کند.

مسکو خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا شد

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، الکسی زیتسف سخنگوی معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه از سیاست یکجانبه واشنگتن در اتخاذ اقدامات باز دارندگی علیه فعالیت های مالی ونزوئلا در خارج از این کشور انتقاد کرد.

به نوشته خبر گزاری اسپوتنیک، زیتسف گفت: واشنگتن باید به طور کامل سیاست یکجانبه خود در [اتخاذ] اقداماتی که باعث توقف فعالیت های مالی کاراکاس در خارج از این کشور می گردد را رها کند و به دولت ونزوئلا اجازه دهد آزادانه دارو و کالا های ضروری را برای خود فراهم آورد.

وی همچنین گفت: تنها بعد از انجام این کار مردم ونزوئلا می توانند به طور مؤثر با بیماری همه گیری (کووید-19) مبارزه نمایند.

زیتسف در این نشست خبری با اشاره به مسدود شدن 116 میلیارد دارایی ونزوئلا توسط آمریکا گفت: قابل توجه است که برطرف مسدودی این دارایی ها، در رسانه های جریان اصلی به عنوان کاری که تنها از عهده خوان گوایدو برمی آید به تصویر کشیده می گردد.

آمریکا در اوایل سال 2019 تحریم های سختی را علیه ونزوئلا اعمال کرد و دارایی های دولتی این کشور به ارزش میلیاردها دلار را در خارج از این کشور توقیف و مسدود کرد.

واشنگتن با این اقدام در کوشش است دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را سرنگون و خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا را جایگزین کند.

آمریکا در راستای ایجاد هرج و مرج در ونزوئلا، خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا به رسمیت شناخته است.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه از تحریم دو مقام سابق وزارت نیروی ونزوئلا اطلاع داد. (جزئیات بیشتر)

فشار آمریکا علیه ونزوئلا همچنین شامل مسدود کردن 116 میلیارد دلار دارایی دولتی ونزوئلا در خارج از این کشور است. این در حالی است که مقامات کاراکاس می گویند، واشنگتن و گوایدو بخشی از این پول را برای استفاده شخصی خودشان برداشت نموده اند.

تحریم های آمریکا طی ماه های اخیر به کمبود سوخت در ونزوئلا منجر شده است. با این وجود، مقام های آمریکایی در محافل خصوصی می گویند شکست دولت آمریکا در براندازی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به عاملی برای سرخوردگی کاخ سفید منجر شده است.

با توجه به بحران سوخت در ونزوئلا، ایران از ماه آوریل تا به امروز 5 نفتکش که مجموعا حدود 1.5 میلیون بشکه بنزین حمل می کردند به ونزوئلا که به شدت به سوخت نیازمند است، ارسال نموده و این محموله ها اندکی از صف های طولانی در پمپ های بنزین این کشور کاسته است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4033

به "مسکو خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید