مقام آمریکایی: رویکرد ما در قبال کره شمالی بر مبنای توافق سنگاپور خواهد بود

به گزارش آریا بلاگ، هماهنگ کننده سیاسی امور آسیا و اقیانوسیه در کاخ سفید به دنبال تکمیل بازبینی سیاست در قبال کره شمالی که یک ماه به طول انجامید، گفت دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر مبنای توافق اجلاس 2018 با کره شمالی حرکت خواهد نمود.

مقام آمریکایی: رویکرد ما در قبال کره شمالی بر مبنای توافق سنگاپور خواهد بود

همراه ما باشید تا با تور ارزان سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کرت کمپبل، در مصاحبه کتبی با خبرگزاری یونهاپ اظهار کرد: بازبینی سیاسی ما نگاه دقیقی به همه آنچه قبلاً امتحان شده بود، داشت. کوشش های ما بر توافق نامه سنگاپور و دیگر توافقاتی که توسط دولت های قبلی حاصل شده، بنا خواهد شد.

این نخستین باری است که یک مقام برجسته آمریکا به طور رسمی گفته است که دولت بایدن توافق خلع سلاح که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ژوئن 2018 در سنگاپور حاصل شده بود را به ارث می برد.

تحت این توافق برجسته، کیم متعهد شده بود در راستای خلع سلاح کامل شبه جزیره کره قدم بردارد و دو طرف توافق کردند تا روابط جدید و رژیم پایدار و باثبات صلح را در شبه جزیره ایجاد نمایند.

کمپبل گفت سیاست جدید دولت در قبال کره شمالی، با هدف دشمنی نیست.

وی گفت: آنچه اهمیت دارد، سیاست ما در قبال کره شمالی دشمنی را هدف نگرفته بلکه هدفش راه چاره است. این سیاست دستیابی نهایی به خلع سلاح کامل شبه جزیره کره را هدف گرفته است.

وی اضافه کرد: و ما آماده مشارکت در دیپلماسی به سمت آن هدف نهایی هستیم، اما در جهت اقدامات عملی که می تواند به پیشرفت ما در راستای آن هدف یاری کند، هم گام برمی داریم.

وی از برچسب زدن به رویکرد جدید آمریکا در قبال کره شمالی خودداری کرد اما گفت از هر آنچه کشورش دارد برای حل مسئله ای که دولت قبلی در حل آن ناکام بوده، استفاده می نماید.

کمپل گفت: دلیل آنکه یک رویکرد نو و متفاوت نیاز داریم این است که رویکردهای قبلی شکست خورده اند. این یکی از دشوارترین مسائل امنیت ملی است که دنیا با آن روبرو شده است. به همین خاطر است که باید هر آنچه داریم را امتحان کنیم و در عین حال انتظارات واقع بینانه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هنوز بسیار زود است که در خصوص کاهش تحریم ها برای کشور منزوی کره شمالی صحبت کنیم.

وی یادآور شد: تحریم های سازمان ملل برای کره شمالی به قوت خود باقی می ماند و به اجرای آن ها، چه به وسیله دیپلماسی در سازمان ملل و چه با همسایه های کره شمالی، ادامه خواهیم داد. نابهنگام است که بخواهیم به برآورد فراتری بپردازیم چرا که کارهای زیادی پیش رو داریم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6939

به "مقام آمریکایی: رویکرد ما در قبال کره شمالی بر مبنای توافق سنگاپور خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی: رویکرد ما در قبال کره شمالی بر مبنای توافق سنگاپور خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید