نشانه های هشداردهنده بیماری ریوی

به گزارش آریا بلاگ، ریه ها پس از عمل دم، اکسیژن را به سمت جریان خون و در سراسر بخش های بدن راهنمایی می نمایند و بنابراین، این عضو در ادامه حیات نقش کلیدی بازی می نماید.

نشانه های هشداردهنده بیماری ریوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، در حال حاضر مردم دنیا با شیوع کروناویروس روبرو هستند. این ویروس موجب بیماری کووید-19 می گردد، بیماری که عامل مسائل تنفسی و آسیب دیدن ریه است. کروناویروس جدید تهدید بزرگی برای افرادی است که از سیستم ایمنی قوی برخوردار نیستند. همچنین افرادی که دچار مسائل ریوی هستند بیشتر محتمل است به این ویروس آلوده شوند.

در این شرایط آگاهی از نشانه های هشداردهنده بیماری ریوی اهمیت بیشتری پیدا می نماید. بسیاری از افراد دچار مسائل تنفسی شده و تنها آن را بخشی از فرایند افزایش سن تلقی می نمایند. هرچند، این شرایط می تواند نشانه اولیه بیماری ریوی باشد. تشخیص به موقع این نشانه هشداردهنده می تواند در فرایند درمان مفید باشد.

انجمن ریه در آمریکا فهرستی از نشانه های اولیه بیماری ریوی را منتشر نموده است. همانطور که پیش تر گفته شده تنگی نفس و سخت نفس کشیدن نشانه اولیه بیماری ریوی است. این شکل از تنگی نفس با آنچه هنگام فعالیت بدنی و ورزش کردن تجربه می کنیم متفاوت است. افرادی که دچار بیماری ریوی می شوند حتی در حین انجام فعالیت های سبک نیز دچار تنگی نفس می شوند.

خس خس کردن از دیگر نشانه های جدی این بیماری است. خس خس کردن هنگام تنفس به این مفهوم است که مجرای تنفسی دچار انسداد شده یا به میزانی باریک شده که امکان جابجایی آسان هوا وجود ندارد.

سرفه مزمن و فراوری مخاط از دیگر علائم هشداردهنده بیماری ریوی است که نباید نادیده گرفته شوند. وجود علائم سرفه که برای مدت یک ماه یا بیشتر درمان نگردد می تواند نشانه ای از وجود مشکل در سیستم تنفسی باشد.

یکی دیگر از نشانه های بیماری ریوی وجود خون در خلط است. مشاهده این شرایط همواره نشانه یک مشکل تنفسی جدی به حساب آمده است.

همچنین احساس درد مزمن در ناحیه قفسه سینه می تواند به مفهوم ابتلای فرد به بیماری ریوی باشد.

به گزارش مدیکال دیلی، پزشکان به افراد توصیه می نمایند در صورت مشاهده هر یک از این علائم یا تمامی آن ها به مراکز درمانی مراجعه نموده تا با درمان به موقع از وخیم تر شدن بیماری پیشگیری نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3549

به "نشانه های هشداردهنده بیماری ریوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه های هشداردهنده بیماری ریوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید