هجوم میلیون ها موش به مزارع کشاورزی استرالیا

به گزارش آریا بلاگ، کشاورزان در زمین های وسیع در نیوساوت ولز استرالیا در معرض خطر طاعون موش ها قرار دارند که دولت ایالتی آن را کاملا بی سابقه توصیف نموده است.

هجوم میلیون ها موش به مزارع کشاورزی استرالیا

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، اینکه چند میلیون از این جوندگان مزارع کشاورزی در سراسر این استان را آلوده نموده اند همچنان در حد حدس و گمان است. اما بسیاری از اهالی این منطقه چند ماهی است که قبل از رفتن به سر کار موش های مرده را جمع آوری می نمایند.

آدام مارشال، وزیر کشاورزی استان گفت که اگر تعداد موش ها به اندازه قابل توجهی کاهش نیابد، نیوساوت ولز با یک بحران مالی و اجتماعی مطلق روبرو می گردد.

خطر این وجود دارد که موش ها در زمستان نیمکره جنوبی، تعداد خود را حفظ نموده و گندم، جو و کلزا را قبل از برداشت ببلعند.

کشاورزان نیوساوت ولز، بزرگترین انجمن کشاورزی استان، پیش بینی می نمایند که طاعون بیش از یک میلیارد دلار استرالیا به محصولات کشاورزی آسیب بزند.

دولت استانی پنج هزار لیتر سم برومادیولون را از هند سفارش داده است. دولت فدرال هنوز برنامه اضطراری برای استفاده از این سم ممنوعه در محیط محصولات کشاورزی را تایید ننموده است. منتقدان واهمه دارند که این سم علاوه بر موش ها، حیواناتی را هم که از آن ها تغذیه می نمایند از جمله عقاب دم گوه ای و حیوانات خانگی را از بین ببرد.

پرجمعیت ترین استان استرالیا پیش از این با آتش سوزی، سیل و بعلاوه مسائل مربوط به همه گیری کرونا دست و پنجه نرم نموده بود. این منطقه چندین ماه است که پس از بارش شدیدترین بارندگی ها در سال های اخیر با موش ها مبارزه می نماید.

بدترین حالت پس از تاریکی هوا رخ می دهد زمانی که میلیون ها موش که در طول روز مخفی شده بودند، فعال می شوند. در طول روز بحران کمتر نمایان است. لاشه موش ها و فضولات آن ها در پشت بام ها، مخازن آب کشاورزان را آلوده می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7633

به "هجوم میلیون ها موش به مزارع کشاورزی استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم میلیون ها موش به مزارع کشاورزی استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید