همدان پتانسیل گردشگرپذیری گران بهایی دارد

به گزارش آریا بلاگ، استاد دانشگاه USM مالزی گفت: در همدان میراث گران بهایی وجود دارد که پتانسیل گردشگرپذیری دارد اما تنها با این ها نمی توان درآمدزایی کرد بلکه باید شهر را نیز آماده کرد.

همدان پتانسیل گردشگرپذیری گران بهایی دارد

به گزارش خبرنگاران از همدان، پنل تخصصی ویژگی های یک شهر پیروز گردشگرپذیر و توسعه بازاریابی منطقه ای با استفاده از گردشگری الکترونیک توسط پروفسور محمد بدرالدین استاد دانشگاه USM مالزی برگزار گشت.

محمد بدرالدین گفت: درست است که میراث و فرهنگ به خودی خود منابع مهمی برای یک شهر بوده و ارزشمند هستند اما باید آنها را به توریست وصل کرد تا ماندگار شود.

وی گفت: در همدان نیز میراث گران بهایی وجود دارد که پتانسیل گردشگرپذیری دارد اما تنها با اینها نمی توان درآمدزایی کرد بلکه باید شهر را نیز آماده کرد.

پرفسور بدرالدین با اشاره به فضای گردشگری دبی گفت: دبی با همان ساختمان های بلند کلی درآمدزایی کرده اما جالب اینجاست که آنها نمی توانند تاریخ و فرهنگ بخرند.

وی افزود: تجربه مالزی نشان میدهد که میراث فرهنگی ارزشمند است و باید برای آنها برنامه ریزی کرد.

استاد دانشگاه USM مالزی گفت: وقتی می خواهید محصولات توریست را گسترش دهید باید سیستم گردشگری را توسعه داده و مردم را درگیر کنید، مانند اتفاقی که در تایلند افتاد.

وی با تاکید بر اینکه تایلند در بسیاری از زمینه ها پتانسیل زیادتری نسبت به مالزی دارد، افزود: یکی از مسائل توریستی شدن شهر به این دلیل است مردم مجبور هستند آن شهر را ترک کنند و این مشکل بسیاری از شهرهای گردشگری جهان است.

وی گفت: با توجه به اینکه در شهر گردشگرپذیر زمین برای ساخت خانه و زندگی شهرنشینی گران تر است، بنابراین مردم ترجیح می دهند به نقطه دیگری نقل مکان کنند.

به گزارش خبرنگاران چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی درست در حال و هوای تحریم های یک جانبه ترامپ و بازی های کارتونی او در صفحات مجازی روزهای 21 و 22 آبان ماه در شهر همدان برگزار می شود.

ح

منبع: تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1471

به "همدان پتانسیل گردشگرپذیری گران بهایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدان پتانسیل گردشگرپذیری گران بهایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید