وامِ نصفِ قیمت مسکن تا انتها بهمن تمدید شد

به گزارش آریا بلاگ، طرح دریافت تسهیلات اوراق مسکن با نصف شدن هزینه خرید اوراق که از اواخر آذرماه 1400 به اجرا درآمده تا انتها بهمن ماه تمدید شده و این در حالی است که قیمت هر برگ اوراق تسه از اوایل دی ماه تا کنون حدود 64 درصد افزایش داشته است؛ بر این اساس مشوق بانک مسکن مبنی بر معافیت از پرداخت بهای نیمی از اوراق تقریبا بی اثر شد.

وامِ نصفِ قیمت مسکن تا انتها بهمن تمدید شد

به گزارش ایسنا، بانک مسکن 23 آذرماه 1400 گفت که به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس این بانک، هزینه دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم 50 درصد کاهش یافته است. مدت زمان استفاده از این مشوق تا یک ماه اعلام و البته سپس تا 15 بهمن ماه تمدید شد.

اخیرا نیز طی نامه ای که اداره کل نظارت و ارزیابی اعتباری بانک مسکن خطاب به معاون نظارت بازار فرابورس نوشته، تمامی متقاضیان تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز تا تاریخ 30 بهمن ماه 1400 صرفا نسبت به خرید اوراق ممتا به مقدار 50 درصد تسهیلات درخواستی اقدام نمایند. این موضوع مشمول متقاضیان تسهیلات جعاله تعمیر واحد مسکونی (به صورت همزمان با خرید) نیز می باشد. با توجه به این نامه در واقع مهلت استفاده از این نوع تسهیلات تا 30 بهمن تمدید شده است.

قیمت وام اوراق پرواز کرد

اگرچه بانک مسکن با مشوق تازه در آذرماه کوشش نموده توان خرید متقاضیان را افزایش دهد، میانگین قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن (تسه) که تا اوایل دی ماه 1400 حدود 87 هزار تومان بود، روز 19 بهمن ماه به میانه 143 هزار و 600 تومان رسیده است. در واقع با این جهش قیمت وام اوراق مسکن، مشوق بانک مسکن مبنی بر عدم الزام متقاضیان برای خرید نیمی از اوراق تقریبا بی اثر شده است.

بنابراین گزارش، تقاضیان دریافت تسهیلات 400 میلیون تومانی از محل اوراق در شهر تهران که پیش از این برای دریافت این تسهیلات باید 800 فقره اوراق خریداری و به بانک ارائه می کردند هم اکنون تنها با خرید و ارائه 400 فقره اوراق می توانند تسهیلات 400 میلیون تومانی را دریافت نمایند. 80 میلیون تومان نیز تسهیلات جعاله است که در سراسر کشور پرداخت می گردد که هم اکنون متقاضیان با خرید و ارائه 50 درصد از این تعداد یعنی 80 فقره اوراق می توانند اقدام به دریافت تسهیلات جعاله نمایند. بدین ترتیب زوجین در تهران می توانند تا سقف 480 میلیون تومان از تسهیلات اوراق استفاده نمایند. به مجردهای تهرانی نیز از این طریق 200 میلیون تومان وام به اضافه 80 میلیون تومان تسهیلات جعاله پرداخت می گردد.

طبق اعلام بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده و جعاله تعمیر بدون سپرده 18 درصد بوده و حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده مذکور 96 ماه معادل هشت سال است. بعلاوه حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات جعاله مسکن بدون سپرده مذکور نیز 60 ماه معادل پنج سال خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9269

به "وامِ نصفِ قیمت مسکن تا انتها بهمن تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وامِ نصفِ قیمت مسکن تا انتها بهمن تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید