واکنش مدیر وزارت بهداشت درباره نگرانی دیابتی ها از کمبود انسولین در بازار

به گزارش آریا بلاگ، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید نمود: کمبود انسولین وجود ندارد؛ دیابتی ها نگران نباشند.

واکنش مدیر وزارت بهداشت درباره نگرانی دیابتی ها از کمبود انسولین در بازار

دکتر کیانوش جهانپور در تبادل نظر با خبرنگاران، خبرهای مربوط به کمبود انسولین در بازار مصرف را تکذیب کرد و گفت: ترس از نبود و یا کمبود انسولین سبب شده بود که بعضی از بیماران بیش از احتیاج انسولین خریداری و نگهداری نمایند و این باعث مصرف بی رویه شده بود. به همین دلیل برای اینکه همه بیماران بتوانند به راحتی و در هنگام لزوم به دارو دسترسی داشته باشند و مسئله ای برایشان به وجود نیاید و از قاچاق معکوس جلوگیری گردد، انسولین فقط سهمیه بندی شده است و دیابتی ها به راحتی می توانند سهمیه ماهانه خود را دریافت نمایند.

او با تاکید بر اینکه این اقدام به هیچ عنوان به معنای کمبود انسولین نیست گفت: با این اقدام توزیع دارو، منظم تر و کنترل شده تر خواهد شد و قطعا جلوی بازار سیاه و قاچاق دارو گرفته می گردد.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام نمود: آن چیزی که رخ داده، این است که فراتر از سهمیه به مراجعان انسولین داده نمی گردد. بنابراین تمام افرادی که در مطب ها صاحب پرونده هستند و پزشک برایشان انسولین تجویز نموده است هیچ مسئله ای برای دریافت انسولین نخواهند داشت.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت اضافه کرد: در عین حال، اگر فردی که مبتلا به دیابت است و برای مراقبت و کنترل دیابت احتیاج به انسولین دارد، مشکل دسترسی داشت می تواند با سامانه 190 تماس بگیرد و دلیل نبود دسترسی را اعلام کند.

جهانپور درباره متفورمین های ایرانی هم گفت: متفورمین داروی پرمصرفی است به همین دلیل، ماده اولیه و محصول نهایی متفورین در ایران فراوری می گردد. این محصول، کیفیت خوبی دارد و مصرف نمایندگان هم رضایت دارند. این دارو در حال حاضر بیش از احتیاج داخلی در بازار وجود دارد و کمبودی وجود ندارد.

او گفت: واردات داروهای خارجی که مشابه ایرانی آن با کیفیت خوب و استاندارد در بازار وجود دارد، ممنوع شده است. از پزشکان هم خواسته شده است که داروی خارجی که مشابه خارجی آن وجود دارد را تجویز ننمایند تا جلوی قاچاق و ... گرفته گردد. از مردم می خواهیم به داروهای ایرانی اعتماد نمایند و از پزشکان درخواست داروی خارجی، در حالی که مشابه داخلی آن دربازار وجود دارد، ننمایند.

  • مجله دیابت
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 970

به "واکنش مدیر وزارت بهداشت درباره نگرانی دیابتی ها از کمبود انسولین در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مدیر وزارت بهداشت درباره نگرانی دیابتی ها از کمبود انسولین در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید