ویروس کرونا؛ لباس ها را در چه دمایی بشوییم؟

به گزارش آریا بلاگ، یک متخصص عفونی درباره نحوه شستن و ضدعفونی کردن لباس ها در روز های کرونایی می گوید.

ویروس کرونا؛ لباس ها را در چه دمایی بشوییم؟

به گزارش خبرنگار یکی از سوالات متداول مردم در این روزها، چگونگی ضدعفونی و گندزدایی سطوح و لباس ها برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به داخل خانه است. با وجود این که ویروس کرونا روی سطوح پارچه به مدت 6 تا 12 ساعت زنده مانده و از بین می رود، اما رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس لازم است.

کدام بیمارستان ها در تهران بیمار کرونایی پذیرش می نمایند؟

محبوبه علیزاده فلوشیپ پیشگیری و کنترل عفونت های بیمارستانی و مدیر درمان بیمارستان بهارلو در گفت وگو با در مورد چگونگی تمیز و ضدعفونی کردن لباس ها برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به داخل خانه، گفت: پس از ورود به منزل لباس ها باید بلافاصله تعویض شوند و در مکانی دور از دسترس بچه ها و جدا از سایر لباس های تمیز نگهداری شوند. همچنین لباس ها با یاری مواد شوینده معمولی در دمای 30 تا 40 درجه سانتیگراد شسته شده و ترجیحا در مقابل نور آفتاب خشک شوند.

ویروس کرونا؛ در زندگی روزمره پوشیدن دستکش لازم است؟

مدیر درمان بیمارستان بهارلو همچنین اضافه نمود: برای شست و شوی لباس ها و ملحفه های آلوده فرد بیمار، دمای 60 تا 90 درجه سانتیگراد توصیه می گردد.

علیزاده در مورد چگونگی ضدعفونی محیط خانه اظهار کرد: برای گندزدایی سطوح در منزل یا محل کار، از محلول های گندزدای آماده (مخصوص سطوح) می توان استفاده کرد یا پارچه ای تمیز را به محلول رقیق شده سفید نماینده خانگی (یک تا دو درصد) آغشته نموده و با یاری آن سطوح آلوده را دستمال کشید.

او در توصیه به مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشتن تغذیه سالم، خواب و استراحت کافی، برقراری تهویه طبیعی در محل کار یا منزل، رعایت بهداشت دست و رعایت آداب عطسه و سرفه لازم است.

علیزاده همچنین تاکید نمود: تا زمان کنترل پاندمی فعلی، مردم باید تا حد امکان از حضور در مجامع عمومی و مسافرت های غیر ضروری اجتناب نمایند.

ویروس کرونا؛ به جای الکل برای ضدعفونی از چه موادی استفاده کنیم؟

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2642

به "ویروس کرونا؛ لباس ها را در چه دمایی بشوییم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا؛ لباس ها را در چه دمایی بشوییم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید