پارتیشن اداری فریم لس؛ انتخابی مناسب برای تمام فضاها

به گزارش آریا بلاگ، پارتیشن اداری نوعی دیوار موقت با ظاهری شکیل است که برای ایجاد فضای اختصاصی، درست کردن اتاقک های کوچک و کاربردی و تقسیم بندی اتاق ها و سالن های بزرگ کاربرد دارد. استفاده از این دیوایدرها به کاهش هزینه های بازسازی ساختمان یاری زیادی می نماید. انواع مختلفی از پارتیشن های اداری در بازار موجود است که دست شما را برای انتخاب برترین نمونه باز می گذارد. پارتیشن های فریم دار و فریم لس دو نوع متداول از پارتیشن های اداری هستند که قصد داریم آن ها را با هم مقایسه کنیم.

پارتیشن اداری فریم لس؛ انتخابی مناسب برای تمام فضاها

پارتیشن اداری چیست؟

وقتی نوبت به بهینه سازی فضای اداری برسد، همه در پی راه های کم هزینه، انعطاف پذیر و کارآمد هستند که نسبت به ساختن دیوار راحت تر باشد. از این محصولات برای ساختمان های اداری استفاده می گردد که با یاری آن، می توان دفاتر شلوغ را به محلی ساکت و آرام تبدیل کرد.

در واقع پارتیشن اداری نوعی تقسیم نماینده فضا محسوب می گردد که قابل حمل است و در مدت زمان کوتاهی نصب می گردد. وقتی ساختمان از یک سالن بزرگ تشکیل شده باشد، قطعا شما برای ایجاد اتاق های کوچک باید آن را تقسیم کنید؛ اما چه راه حلی بهتر از نصب پارتیشن اداری؟

پانل های پارتیشن در قسمت های مورد نظر شما نصب می گردد و از این طریق، فضا را به بخش های کوچک تر تقسیم می نماید. اگر بخواهید برای کارکنان خود اتاق های خصوصی ایجاد کنید، ساختن دیوار با مصالح ساختمانی به هزینه و زمان زیادی احتیاج دارد. ضمن اینکه باید تا زمان تکمیل شدن فرایند بازسازی، محل کار را ترک کنید. اما وقتی قصد نصب پارتیشن را دارید، گرد و غباری در محیط ایجاد نمی گردد. از سوی دیگر، نصب و خرید پارتیشن اداری به راحتی و طی مدت زمان کوتاهی انجام می گردد.

این محصولات قابل حمل هستند و روی درب آن ها لولا قرار می گیرد تا به راحتی باز و بسته شوند. از سوی دیگر شرکت هایی مثل دیکا سازه آن ها را از مواد سبک و متریال درجه یک تهیه می نمایند که جابجایی آن ها برایتان سخت نگردد. بعضی از انواع پارتیشن های اداری به شکل متحرک طراحی می شوند و به راحتی قابلیت جابه جایی در فضا دارند. اگر قرار باشد به طور موقت در محیط کار یک اتاق جلسه اضطراری تشکیل دهید، این نوع پارتیشن ها به یاریتان می آیند.

پارتیشن فریم لس بهتر است یا فریم دار؟

رایج ترین نوع پارتیشن اداری از جنس شیشه سکوریت تهیه می گردد که خود شامل دو نوع فریم لس (بدون قاب) و دارای فریم است. به طور کلی پارتیشن شیشه ای برای محیط هایی که نور طبیعی کمی دارند و نمی خواهند از چراغ و نورپردازی استفاده نمایند، برترین گزینه به شمار می آیند.

از سوی دیگر پارتیشن های شیشه ای به علت شفاف بودن، در زیبایی محیط اداری تاثیر بیشتری دارند. پانل های شیشه ای را می توان از قسمت کف تا سقف ساختمان در نظر گرفت.

مزیت ها و معایب پارتیشن فریم لس

این نوع پارتیشن ها بدون قاب طراحی می شوند و برای کسانی که به زیبایی محیط کار خود حساسیت زیادی دارند، مناسب هستند. از آنجا که این نوع پارتیشن هیچ قابی ندارد، به صورت تک جداره طراحی می شوند. از این نظر می توان گفت هزینه کمتری برای ساخت پارتیشن اداری فریم لس پرداخت می گردد. اما پارتیشن های تک جداره قدرت زیادی برای جلوگیری از ورود سر و صدا به داخل محیط ندارند.

نصب این پارتیشن ها به علت تک پانل بودن، بسیار ساده است و در مدت زمان کوتاهی انجام می گردد؛ اما استحکام و دوام آن ها به مقدار پارتیشن های دوجداره نیست. از سوی دیگر اگر بخواهید اتاقک های ایجاد شده از خروج انرژی برودتی یا حرارتی جلوگیری نمایند، نوع دوجداره مناسب تر خواهد بود.

با همه این ها، پارتیشن اداری فریم لس می تواند محیط اداری را تقسیم بندی کند و فضاهای شخصی و خصوصی را برای پرسنل به وجود آورد. برای این منظور می توانید از شیشه های مات، برچسب ها و یا شیشه های هوشمند بهره ببرید.

مزایا و معایب پارتیشن های فریم دار

این محصولات نیز می توانند به شکل تک جداره یا دوجداره طراحی شوند. از آنجا که برای آن ها فریم استفاده شده است، مدت زمان بیشتری باید منتظر بمانید تا کار ساخت و نصب آن ها انجام گردد. این محصولات می توانند با قاب های فلزی از جنس چوب، PVC، آلومینیوم، گالوانیزه رنگی و …تهیه گردد.

شیشه هایی که برای ساخت پارتیشن فریم دار تهیه می گردد، از نوع سکوریت است که مقاومت زیادی در برابر ضربه دارد. بعضی از شرکت ها برای ساخت پارتیشن های دوجداره از گاز آرگون استفاده نموده و راه ورود و خروج انرژی حرارتی و برودتی داخل فضا را می بندند. در نتیجه این محصولات تا حد زیادی در کاهش هدر رفتن انرژی محیط تاثیر گذارند.

پارتیشن های دارای فریم هم می توانند به مقدار پارتیشن بدون قاب زیبا باشند؛ به شرط اینکه در طراحی قاب آن ها خلاقیت و هنرمندی زیادی به کار رفته باشد. هزینه نصب این محصولات نسبت به نوع فریم لس بیشتر است.

پارتیشن اداری فریم لس از کجا بخریم؟

شرکت های زیادی وجود دارد که در زمینه طراحی، ساخت و نصب پارتیشن اداری فعالیت دارند. در ابتدا شما باید فضای مورد نظر خود و تقسیم بندی هایی را که احتیاج دارید، معین کنید. سپس با شرکت مورد نظر تماس بگیرید تا در محل حاضر شوند و با مقدار گیری ابعاد و فضا، طرح اولیه را روی کاغذ حاضر نمایند.

بعلاوه در این مرحله باید نوع پارتیشن مورد استفاده (فریم لس یا دارای قاب) معین گردد. پس از آن، در کارگاه پانل های شیشه ای تهیه می شوند. شما می توانید از شرکت بخواهید از برچسب برای ایجاد شیشه های طرح دار، شفاف یا مات استفاده کند که تاثیر بیشتری بر زیبایی فضای کار دارد.

بعد از اینکه پانل ها حاضر شد، نوبت به نصب آن ها می رسد. مدت زمان نصب آن ها به تعداد، ابعاد و مقدار محیط بستگی دارد. به طور کلی در بیشتر ساختمان ها نصب پارتیشن اداری فریم لس طی یک روز انجام می گردد. اما در ساختمان های بزرگ ممکن است تا چند روز نیز طول بکشد.

توجه داشته باشید که نصب پارتیشن باید با دقت انجام گردد تا سازه های ایجاد شده در برابر هر گونه لرزش و ضربه مقاوم باشند. دیکا سازه از جمله شرکت هایی است که سال هاست در این زمینه فعالیت دارد و با تجربه بالای کارشناسان خود، این خدمات را با برترین کیفیت به مشتریان ارائه می دهد. این مجموعه تمامی مراحل طراحی و نصب پارتیشن را با دقت بالا و زیر نظر متخصصان باتجربه انجام می دهد و همین امر موجب شده تا رضایت حداکثری مشتریان را جلب کند.

در انتها

این روزها همه در پی راه های سریع و مقرون به صرفه برای بازسازی محل کار خود هستند. پارتیشن اداری فریم لس در مدت زمان کوتاه طراحی، ساخته و نصب می گردد. به همین علت است که در میان سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی محبوبیت زیادی دارد و بسیاری از ارگان ها اکنون از این روش برای تقسیم بندی اتاق ها و سالن های بزرگ استفاده می نمایند. ضمن اینکه هر زمانی که به اتاق ها احتیاج نداشته باشید، با برداشتن پارتیشن می توانید سالن را به حالت اول برگردانید.

منبع: اتاق
انتشار: 25 اسفند 1401 بروزرسانی: 25 اسفند 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 12130

به "پارتیشن اداری فریم لس؛ انتخابی مناسب برای تمام فضاها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارتیشن اداری فریم لس؛ انتخابی مناسب برای تمام فضاها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید