پرداخت 90 میلیارد تومان بیمه بیکاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش آریا بلاگ، در جلسه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان چهارمحال و بختیاری مباحثی همچون وجود مسائل اساسی در اجرای قانون برطرف موانع فراوری، حمایت دولت از آسیب دیدگان از کرونا، تمدید اتوماتیک دفترچه های درمان و پرداخت 90 میلیارد تومان بیمه بیکاری مطرح شد.

پرداخت 90 میلیارد تومان بیمه بیکاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد ، امشب جلسه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان چهارمحال و بختیاری در سالن جلسات شهید مردانی استانداری برگزار گردید.

ذبیح الله غریب در این جلسه گفت: از 390 طرح بخش کشاورزی در سال گذشته تنها 63 طرح در ستاد مرکزی مطرح شده است و مابقی در کمیته های کشاورزی حل و فصل شده است. در اجرای قانون برطرف موانع فراوری و رقابت پذیری و ارتقا نظام اقتصادی در بخش کشاورزی، مسائل اساسی برای واحدهای فراوریی استان وجود دارد.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از عدم اجرای ماده 51 قانون برطرف موانع فراوری در بانک ها استان انتقاد کرد و گفت: طبق این قانون، بانک ها مکلف اند اسناد رسمی مالکیت و مشاعی اراضی کشاورزی و محل اجرای طرح های کشاورزی قراردادهای واگذاری اراضی ملی و دولتی وزارت جهادکشاورزی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان و اسناد منازل روستایی را بعنوان وثیقه وام های بخش کشاورزی و روستایی بپذیرند و کلیه اسناد عادی مربوط به خرید و فروش چاه های کشاورزی مجاز دارای پروانه بهره برداری و سهام آن ها که با حفظ کاربری کشاورزی تا سال 92 تبادل و تنطیم شده است، بعنوان اسناد رسمی تلقی گردد که بعضی بانک های استان قبول نمی نمایند.

غریب توضیح داد: طبق ماده 54 قانون برطرف موانع فراوری، به اراضی غرب شهرکرد رسیدگی شده است و تکلیف بیش از دو هزار منزل در هفشجان در کمیته برطرف تداخلات به منظور بهبود توسعه شهری در حال آنالیز است و به طور کلی بیش از 200 انشا رای در برطرف تداخلات انجام شده است و هزار پلاک دیگر نیز باید معین تکلیف گردد.

وی گفت: تعدادی از واحدهای فراوریی استان که از سال های قبل، محل اجرای طرح خود را به صورت واگذاری از جهادکشاورزی دریافت نموده اند طبق ماده 69 قانون، باید در دریافت سند کلیه واگذاری های دولت، کسر و بدون لحاظ ارزش اضافه کرده مکلف به انتقال سند هستند که این موضوع بعضا در استان رعایت نمی گردد.

اقبال عباسی در ادامه گفت: بعنوان مصوبه این جلسه همه بانک های استان موظف هستند اسناد روستایی و محل اجرای طرح را آنالیز و بعد از ارزیابی و ارزش گذاری و براساس ارزش ریالی محل اجرای طرح بعنوان وثیقه قبول نمایند و موارد اختلاف به کمیته حل اختلاف ارجاع گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری از اداره کل ثبت و راه و شهرسازی استان خواست: در سند زدن، واگذاری ها را لحاظ نمایند و همه واگذاری های دستگاه های دولتی در شهرها با کاربری های گوناگون را به شرط پرداخت هزینه کامل آن، احصا و در کمیته کارشناسی مورد رسیدگی و معین تکلیف قرار دهند.

عباسی همچنین بر ارائه پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات گمرکی در افزایش 1 تا 5 ساله عمر مفید ماشین آلات وارداتی خارجی برای پروژه های عمرانی تاکید نمود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: معین تکلیف واحدهای ورشکسته در اختیار اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه در مدت زمان کوتاهی الزامی است تا وصول اقساط بانک ها، قبوض و رسیدگی به شرایط اشتغال کارگران تسریع یابد .

عباسی با اشاره به اینکه دولت 75 هزار میلیارد تومان در 3 بخش مساعدت، تسهیلات بانکی و سایر موارد برای حمایت از آسیب دیدگان کرونا اختصاص داده است گفت: برای حمایت از واحدهای ورشکسته و آسیب دیده از کرونا بعد از تبیین آیین نامه، آنالیز واحدهای خسارت دیده و ارائه راه چاره یاری و مساعدت به این واحدها در دستور کار قرار بگیرد. حمایت های دولت در اعطای تسهیلات و همت مردم در رزمایش مومنانه در کنار هم برای حل مسائل واحدهای خسارت دیده موثر خواهد بود.

غلامرضا محمدی در ادامه جلسه گفت: کارفرمایانِ ده رسته معین می توانند 10 درصد از حق بیمه اسفند، فروردین و اردیبهشت را پرداخت و 20 درصد باقی مانده را تا تیرماه به صورت یکجا و یا تا انتها اسفند به صورت اقساطی پرداخت نمایند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تمدید اتوماتیک دفترچه های درمان تا اردیبهشت 99 انجام و به 80 هزار بیمه شده توافقی استان نیز برای دریافت فیش حق بیمه خود تا انتها اردیبهشت بدون اعمال جریمه مهلت داده شد.

محمدی گفت: از 13 هزار نفر متقاضی بیمه بیکاری، 3هزار نفر غیرمشمول و 2هزار نفر نیز ثبت نام اشتباه انجام داده اند که درمجموع برای 8 هزار نفر مشمول، طبق برآورد اولیه 90 تا 100 میلیارد تومان از صندوق بیمه بیکاری پرداخت خواهد شد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3151

به "پرداخت 90 میلیارد تومان بیمه بیکاری در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 90 میلیارد تومان بیمه بیکاری در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید