پشت بام سی و سه پل پس از 10 سال به صورت اساسی بازسازی می گردد

به گزارش آریا بلاگ، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پشت بام سی و سه پل پس از 10 سال به صورت اساسی بازسازی می گردد.

پشت بام سی و سه پل پس از 10 سال به صورت اساسی بازسازی می گردد

هادی اللهیاری اضافه نمود: مرحله نخست بازسازی از پشت بام جانب شرق این پل زیر نظر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان شروع شده و شامل سبک سازی، اصلاح ناودان ها و آجرفرش هاست.

به گفته وی، آخرین بار حداقل یک دهه پیش بازسازی پشت بام سی و سه پل به صورت جامع صورت گرفت و در سالهای اخیر نیز به وسیله گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان بازسازی های موضعی و موردی اجرا شده است.

اللهیاری گفت: فرسودگی آجرها و مداخله هایی که از سالهای گذشته بویژه زمانی که این پل مسیر تردد خودرو بوده، از دلایل انجام بازسازی جامع سی و سه پل است.

وی اظهار داشت: پشت بام سی و سه پل نیازمند دست کم 2 مرحله بازسازی است که پس از تکمیل این مراحل باید در گام بعدی به بازسازی بدنه و درهای سی و سه پل نیز پرداخت.

مسئول پایش پل های تاریخی اصفهان اضافه نمود: پایش سی و سه پل به طور مرتب انجام و بازسازی های موردی به وسیله گروه امانی انجام می گردد اما تصمیم بر این شد که بازسازی کلی و جامع در چند مرحله بر روی آن انجام گردد.

وی ادامه داد: امید است بتوانیم برای چند مرحله دیگر بازسازی پل، اعتبار جذب کنیم و اتفاق خوبی برای سی و سه پل صورت بگیرد.

مسئول پایش پل های تاریخی اصفهان بعلاوه گفت: یادگاری نویسی و شکستن درهای طبقه پایین سی و سه پل از مشکلاتی است که همواره درگیر آن هستیم.

اللهیاری یادآور شد: با توجه به اینکه سی و سه پل، چهار باغ عباسی و بالا را در 2 سوی زاینده رود بهم متصل می نماید، تردد بالایی دارد و از این رو نسبت به سایر پل های تاریخی از جمله پل خواجو در معرض آسیب بیشتری قرار گرفته است.

منبع: همگردی
انتشار: 7 تیر 1403 بروزرسانی: 7 تیر 1403 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 13604

به "پشت بام سی و سه پل پس از 10 سال به صورت اساسی بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت بام سی و سه پل پس از 10 سال به صورت اساسی بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید