پکن از منافع شرکت های چینی اخراج شده از بازار بورس نیویورک حمایت می نماید

به گزارش آریا بلاگ، پس از آنکه بازار بورس نیویورک اظهار داشت سه شرکت مخابراتی چینی را که به گفته واشنگتن با ارتش چین ارتباط دارند از لیست خود خارج می نماید، وزارت بازرگانی چین تاکید نمود، پکن اقدامات لازم را برای تضمین منافع شرکت هایش اتخاذ خواهد نمود.

پکن از منافع شرکت های چینی اخراج شده از بازار بورس نیویورک حمایت می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، بازار بورس نیویورک روز پنجشنبه گفت، به دنبال اقدام ماه نوامبر دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا برای ممنوع کردن سرمایه گذاری آمریکا در 31 شرکت چینی که به گفته واشنگتن تحت کنترل یا مالکیت ارتش چین هستند، سه شرکت مخابراتی چینی از جمله چاینا موبایل، چاینا یونیکام و چاینا تلکام را از فهرست خود خارج می نماید.

در واکنش به این اطلاعیه، وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای گفت: این نوع سوء استفاده از امنیت ملی و قدرت دولتی برای سرکوب شرکت های چینی مطابق با قوانین بازار نیست و منطق بازار را نقض می نماید.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام نه تنها به حقوق قانونی شرکت های چینی لطمه می زند بلکه به منافع سرمایه گذاران در دیگر کشورها از جمله آمریکا نیز آسیب می زند.

در حالی که وزارت بازرگانی چین تاکید نمود که اقدامات لازم را برای حفاظت از شرکت های چینی انجام خواهد داد، از آمریکا نیز خواست تا با چین سازش کند و روابط تجاری دو جانبه را به جهت درست بازگرداند.

دولت ترامپ در هفته های پایانی حضورش در راس امور پیش از ورود رسمی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب این کشور به کاخ سفید در تاریخ 20 ژانویه امسال میلادی، موضع تندروانه خود علیه چین را تشدید نموده است.

روابط میان این دو اقتصاد عظیم دنیا در بحبوحه سری مناقشات بر سر مسائلی چون تجارت و حقوق بشر به شدت خدشه دار شده است.

وزارت بازرگانی آمریکا در دسامبر 2020 نام ده ها شرکت چینی را به لیست سیاه تجاری خود اضافه نمود و پکن را به استفاده از شرکت های خود به منظور کنترل تکنولوژی های غیر نظامی برای اهداف نظامی متهم کرد.

دیپلمات های چینی امیدوارند انتخاب بایدن به کاهش تنش ها میان این دو کشور یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5791

به "پکن از منافع شرکت های چینی اخراج شده از بازار بورس نیویورک حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن از منافع شرکت های چینی اخراج شده از بازار بورس نیویورک حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید