چراغ قرمز مصر به اتباع خود در قطر

به گزارش آریا بلاگ، شماری از کارکنان مصری حاضر در قطر، از قاهره خواستند که مقدمات بازگشت آنان را به دلیل شیوع کرونا فراهم کند، ولی با وجود اینکه قطر، برای بازگشت این افراد، یک هواپیما اختصاص داد، مسئولان مصر، حاضر به پذیرش این افراد نشدند.

چراغ قرمز مصر به اتباع خود در قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع مسئول در دولت قطر اطلاع داد که مسئولان این کشور برای انتقال شهروندان مصری از این کشور به قاهره، یک هواپیما در نظر گرفتند، ولی دولت مصر، بدون ارائه هیچ دلیلی، حاضر به پذیرش این افراد نشد.

این منبع قطری که نخواست نامش فاش گردد، به خبرگزاری آناتولی گفت که بعضی از برادران مصری در شبکه های اجتماعی یک فایل ویدئو منتشر و در آن ابراز تمایل کردند که به مصر بازگردند؛ زیرا قراردادشان با شرکت خصوصی که با آن کار می کردند، به سرانجام رسید و تمدید نشد.

وی صریح کرد، تهیه هواپیما در راستای درخواست این کارکنان مصری و شرایط دشواری انجام شده است که با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیشتر کشور های دنیا با آن روبه رو هستند.

این منبع خاطر نشان کرد: همه برادران (مصری) مد نظر، هم اکنون بدون پرداخت هیچ هزینه ای، در منازل خود حضور دارند و مهمان کشور قطر هستند تا اینکه بتوانند به میهن خود بازگردند.

شماری از کارکنان مصری در فایل ویدئوی منتشر شده، از مسئولان مصری خواستند که فورا، مقدمات بازگشت آنان به مصر را فراهم نمایند تا بتوانند به کشور خود بازگردند، ولی مسئولان مصر، این افراد را نپذیرفتند.

کمیته ملی حقوق بشر در دوحه هم گفت که روز یکشنبه گذشته از مسئولان قطری خواسته که با مسئولان مصری تماس بگیرند و مشکل این 400 تبعه مصر را که در قطر، معطل هستند، حل نمایند.

مسئولان مصری، تا کنون هیچ واکنشی به این مسئله نداشته اند. مصر نیز مانند سایر کشور های دیگر، درگیر کروناست و تا شامگاه یکشنبه هزار و 173 نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده بودند که 78 نفر از آنان، جان خود را از دست دادند.

در همین ارتباط، هبه زیاد وزیر بهداشت مصر چهارم فروردین ماه جاری در پاسخ به چرایی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در مصر گفت: هر روز 15 مورد مبتلا به بیماری کرونا از عربستان سعودی وارد کشور (مصر) می گردد. مبتلایان به کرونا همان مصری هایی هستند که به عمره رفته اند.

هم مصر و هم عربستان سعودی متهم به پنهان کاری در ارائه آمار دقیق مبتلایان و فوتی های کرونا هستند. مجتهد، فعال توییتری و افشاگر اسرار خاندان سعودی اخیراً گفته که آمار رسمی عربستان از کرونا بسیار پایین تراز آمار واقعی است و چه بسا مبتلایان به ده ها هزار نفر برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2470

به "چراغ قرمز مصر به اتباع خود در قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ قرمز مصر به اتباع خود در قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید