یمن، دیدار سخنگوی انصارالله با یک مقام انگلیسی، تظاهرات گسترده در الحدیده در محکومیت متجاوزان

به گزارش آریا بلاگ، هلاکت شماری از مزدوران در الجوف، تظاهرات گسترده در الحدیده در محکومیت متجاوزان و اظهارات سخنگوی جنبش انصارالله درباره دیدار با سفیر انگلیس در عمان از جمله خبرهای مربوط به یمن است.

یمن، دیدار سخنگوی انصارالله با یک مقام انگلیسی، تظاهرات گسترده در الحدیده در محکومیت متجاوزان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه المسیره، شماری از مزدوران ائتلاف سعودی اماراتی امروز یکشنبه در عملیات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در استان الجوف کشته و یک بولدوزر نظامی آنها منهدم شد.

همچنین امروز یکشنبه تظاهرات گسترده ای در برابر دفتر سازمان ملل متحد در استان الحدیده برگزار گشت که طی آن شرکت کنندگان در این تظاهرات، اقدام متجاوزان به یمن در توقیف کشتی های حامل نفت و دارو و غذا را محکوم کردند.

بر اساس گزارش المسیره، شرکت کنندگان در این راهپیمایی، پرچم های یمن و پارچه نوشته های آزادی و تصاویری از جنایت متجاوزان علیه ملت یمن و نیز پارچه نوشته هایی در دست داشتند که محاصره و تجاوزگری سعودی آمریکایی به یمن و مواضع همدستانه سازمان ملل با متجاوزان را محکوم می کرد. بر روی یک از این پارچه نوشته های این عبارت نقش بسته بود که ائتلاف متجاوزانف کشتی مخصوص حامل سوخت برای استان الحدیده را توقیف کرده است.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی فریاد می زدند که ای ائتلاف اشرار، ما هرگز محاصره را نخواهیم پذیرفت، بندر، بندر، فرودگاه، فرودگاه، به پیش ای ملت ایمانی تا محاصره را درهم بشکنیم

عبدالرحمن جار الله از مسئولان وزارت بهداشت یمن در سخنانی در این تجمع گسترده به فاجعه انسانی و بهداشتی به سبب ادامه محاصره ظالمانه یمن اشاره کرد و از توقف فعالیت مراکز دیالیز، آی سی یو و جان باختن شماری از بیماران در نتیجه محاصره و نبود سوخت (لازم برای بیمارستان ها و دستگاه های پزشکی) سخن گفت.

وی خاطر نشان کرد متجاوزان همچنان به تجاوزات خود به تاسیسات و مراکز بهداشتی ادامه می دهند و تلفات در این زمینه به 733 شهید در الحدیده و 1954 مجروح رسیده است، تعداد اماکن و مراکز بهداشتی که بمباران شده به 9 بیمارستان رسیده است، همچنین یک مرکز دیالیز در زبید و 6 مرکز بهداشتی و یک داروخانه هدف قرار گرفته و حتی اتحادیه پزشکان هم از بمباران در امان نمانده است.

این مسئول یمنی از نهادهای سازمان ملل و شورای امنیت خواست فورا برای خاتمه یافتن این شرایط فاجعه بار دخالت کنند، وی مواضع سابق و سکوت آنها در برابر محاصره یمن را محکوم کرد و آنها را مسئول کامل جان بیماران دانست.

از سوی دیگر بیانیه خاتمهی راهپیمایی مردم الحدیده ادامه توقیف کشتی های حامل سوخت و مواد دارویی و غذایی از سوی متجاوزان را محکوم کرده و درباره بروز فاجعه بهداشتی و زیست محیطی و انسانی هشدار داده است.

این بیانیه آورده است توقیف کشتی ها یک جنایت کشتار جمعی علیه ملت یمن است و بر خلاف اخلاق و ارزش های اسلامی و انسانی و مغایر با توافقات بین المللی در خصوص حمل و نقل دریایی بوده و دزدی دریایی به شمار می رود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی در این بیانیه خاطر نشان کردند ادامه محاصره بنادر الحدیده و شهر الدریهمی و ادامه نقض توافق استکهلم دلیلی بر تمایل نداشتن متجاوزان به تحقق صلح است.

این بیانیه، ایالات متحده آمریکا را مسئول ادامه تجاوزگری و محاصره و جنایاتی دانست که متجاوزان علیه ملت یمن مرتکب می شوند و آخرین جنایت، جنایت توقیف کشتی هاست.

این بیانیه تصریح کرده است که سازمان ملل و سازمان های بین المللی فعال در یمن مسئول ادامه محاصره به سبب سکوت در برابر جنایات متجاوزان هستند.

در این بیانیه، متجاوزان مسئول کامل رنج مردم یمن درالحدیده به سبب قطعی برق و در نتیجه توقیف کشتی حامل سوخت از 60 روز پیش معرفی شده اند.

این بیانیه از رهبری انقلاب و مقامات سیاسی و ارتش و کمیته های مردمی خواسته است تدابیری را اتخاذ کند تا دشمن پیام را خوب درک کرده و وادار به خاتمه دزدی دریایی و خاتمه محاصره بنادر و شهر الدریهمی شود.

در این بیانیه همچنین عملیات موفقیت آمیز اخیر ارتش و کمیته های مردمی در هدف قرار دادن تاسیسات نفتی عربستان در آرامکو و عملیات نصر من الله مورد تمجید قرار گرفته و بر ادامه حمایت مالی و انسانی از جبهه های نبرد تاکید شده است.

این بیانیه همچنین از ابتکار مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن تمجید کرده است، ابتکاری که تاکید می کند یمنی ها مردان صلح هستند نه تسلیم. همچنین به متجاوزان درباره عدم همراهی با این ابتکار هشدار داده شده است.

شبکه المسیره همچنین از حملات جنگنده های سعودی به منطقه العرج در الصلیف استان الحدیده خبر داد.

جزئیات دیدار سخنگوی انصارالله با سفیر انگلیس در عمان

خبر دیگر اینکه محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله با سفیر انگلیس دیدار کرد. بر اساس گزارش المیادین، عبدالسلام گفت ما در دیدار با سفیر انگلیس، آتش بس نظامی را در سایه ابتکاری که المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن بیان کرد، بررسی کردیم.

المسیره در این باره گزارش داد محمد عبدالسلام رئیس هیئت ملی یمن با مایکل آرون سفیر انگلیس و هیئت همراه در پایتخت عمان دیدار کرد که طی این دیدار، برخی پرونده های مهم در زمینه انسانی، سیاسی و چشم انداز آتش بس نظامی در سایه ابتکاری که المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پنجمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر ارائه کرده بود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، سفیر انگلیس از ابتکار المشاط تمجید کرد و آن را فرصت واقعی برای تحقق صلح در یمن دانست و گفت تعامل با این ابتکار باید فراتر از سطح کنونی و به گونه ای باشد که به تقویت صلح و ثبات و ورود به مذاکرات و حل سیاسی فراگیر کمک کند.

عبدالسلام گفت هیئت ملی به سفیر انگلیس تاکید کرد که ابتکار ریاستی(المشاط) با هدف نشان دادن حسن نیت و تمایل برای صلح و ثبات و خاتمه تجاوزگری و محاصره به شکل واضح ارائه شده است.

وی اضافه نمود پاسخ به ابتکار المشاط تا این لحظه از حد اظهارات مبهم و غیر شفاف فراتر نرفته و پاسخ در سطح مطلوب نبوده است.

عبدالسلام خاطر نشان کرد ادامه وضع موجود بدون پیشرفت واضح در قبال ابتکار صلح ریاست یمن(المشاط) به ادامه آن و تبدیل به آتش بس فراگیر در صورتی که متجاوزان موضع واضحی اعلام نکنند، کمک نمی کند، ملت یمن منتظر عمل است یعنی توقف تجاوزگری و خاتمه محاصره که تنها در آن صورت می توانیم آن را پیشرفت مثبت توصیف کنیم.

رئیس هیئت مذاکره کننده ملی یمن در ادامه گفت ادامه توقیف کشتی های حامل مشتقات نفتی در دریای سرخ از سوی متجاوزان به طور کلی با توافقات سوئد و گام های عملی که ما به صورت یکجانبه در بنادر الحدیده برداشتیم، مغایرت دارد.

وی اضافه نمود اقدام صبح امروز متجاوزان در حملات هوایی به الحدیده که یک کامیون در الصلیف را هدف قرار دادند، نقض آشکار توافق سوئد و پاسخ منفی به ابتکار ریاستی(المشاط) است که تا کنون هیچ پاسخ رسمی دریافت نکرده ایم علاوه بر اینکه شاهد ادامه تجاوزگری و محاصره یمن هستیم.

رئیس هیئت ملی یمن در ادامه گفت هیئت یمنی در این دیدار به گزارش کوتاه اشلی سیرنگی کننده برنامه وزارت توسعه بین المللی انگلیس درباره مشکلاتی گوش کرد که برخی سازمان ها در صنعا با آن روبرو هستند و راه های حل مطلوب آن به گونه ای که در رساندن کمک ها به تمام کسانی که از آن بهره می برند، همچنین تخلفات برخی سازمان های بین المللی خواه در کیفیت موادی که توزیع می شوند و انسجام آن با معیارهای مطلوب یا تعیین اولویت ها در خصوص غذا و داروی مورد نیاز ملت یمن که از شدت محاصره و نبود مواد اساسی غذایی و پزشکی در رنج هستند، در این دیدار مورد توجه قرار گرفت و همچنین تاکید شد که هر گونه تخلفات یا اختلالاتی که ممکن است در صنعاء رخ دهد، به هیئت ملی امور انسانی در صنعاء منتقل خواهیم کرد و برای حل آن تلاش خواهیم کرد.

وی اضافه نمود ما برای همکاری در ارزیابی و اصلاح کشتی نفتی صافر با وجود مانع تراشی متجاوزان در برابر رسیدن سوخت برای راه اندازی آن آمادگی داریم.

عبدالسلام گفت کشتی صافر به سبب تصمیم غیر قابل توجیه متجاوزان به این شرایط رسیده است، متجاوزان تنها به دنبال ایجاد مشکل زیست محیطی دریایی هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2230

به "یمن، دیدار سخنگوی انصارالله با یک مقام انگلیسی، تظاهرات گسترده در الحدیده در محکومیت متجاوزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، دیدار سخنگوی انصارالله با یک مقام انگلیسی، تظاهرات گسترده در الحدیده در محکومیت متجاوزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید