100 واحد گردشگری استان مرکزی بازگشایی شد

به گزارش آریا بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: 100 واحد تاسیسات گردشگری استان مرکزی که به علت شیوه ویروس کرونا فعالیت شان متوقف شده بود، با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شدند.

100 واحد گردشگری استان مرکزی بازگشایی شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، علی ایزدی یکشنبه 28 اردیبهشت اضافه نمود: 17 هتل و هتل آپارتمان، 44 بوم گردی، 28 مرکز اقامتی، پنج مجتمع های پذیرایی، اقامتگاه ها و مهمان پذیرهای استان با مجوز ستاد پدافند زیستی استان و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی می توانند خدمات ارایه دهند.

وی اظهار کرد: اوج درآمدزایی حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، تعطیلات نوروزی است که با شیوع ویروس کرونا دچار خسارت جدی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز و واحدهای گردشگری استان موجب وارد آمدن 75 میلیارد ریال خسارت به این صنعت در استان شد.

ایزدی اضافه نمود: این خسارت ها در هتل ها 50 میلیارد ریال، مراکز اقامتی و بوم گردی پنج میلیارد و 130 میلیون ریال، خانه مسافرها 6 میلیارد ریال، مجتمع های خدماتی 6 میلیارد و 750 میلیون ریال، مهمانپذیرها 2 میلیارد و 700 میلیون ریال و هتل آپارتمان ها 2 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اظهار کرد: 59 دفتر خدمات مسافر استان نیز سه میلیارد و 150 میلیون ریال خسارت دیده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: میزان خسارت برآورد شده به این بخش به استانداری مرکزی و وزارتخانه میراث فرهنگی منتقل شد تا برای جبران آن تصمیم گیری شود.

ایزدی اضافه نمود: 40 رستوران بین راهی استان نیز هفته گذشته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بازگشایی شد و این واحدها فعالیت خود را پس از شیوع کرونا از سرگرفتند.

وی اظهار کرد: 13 موزه استان همچنان تعطیل است و بازدید از این مکان ها منوط به مصوبه ستاد ملی است.

نخستین مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از قم در اول اسفندماه سال 98 مشاهده شد و مجموع مبتلایان به بیماری کووید 19 تا کنون به 957 نفر رسیده است.

بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 873 اثر تا به امروز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3334

به "100 واحد گردشگری استان مرکزی بازگشایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 واحد گردشگری استان مرکزی بازگشایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید