3 اثر تاریخی در اشکذر شناسایی شد، عزآباد در راستا گردشگری

به گزارش آریا بلاگ، سید محمدجعفر میرجلیلی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در آنالیز های جدید صورت گرفته، سه اثر تاریخی در شهرستان اشکذر کشف شد که به نظر می رسد این آثار متعلق به دوران آل مظفر باشد.

3 اثر تاریخی در اشکذر شناسایی شد، عزآباد در راستا گردشگری

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لحظه آخری کانادا 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی عنوان نمود: کارشناسان میراث فرهنگی با آنالیز بناهای تاریخی شناسایی شده، معتقدند با توجه به معماری و نحوه ساخت بناها، این آثار متعلق به دوران آل مظفر هستند.

میرجلیلی اعلام کرد: این بناها در روستای عزآباد در منطقه اشکذر واقع شده و هم اکنون سبک معماری آنها توسط کارشناسان در دست آنالیز است.

سرپرست میراث فرهنگی اشکذر اعلام کرد: عزآباد از روستاهای تاریخی است که دارای بافت تاریخی پویا و زنده است و این سه اثر نیز در بافت تاریخی قرار گرفته است.

میرجلیلی ادامه داد: خانه استاد آقایی و بنای همجوار آن همچنین امامزاده میرمحمدی، سه اثر تاریخی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ثبت ملی آثار تاریخی، مهر تاییدی بر تاریخی بودن و ارزشمند بودن آنها است، عنوان نمود: پیگیری های لازم برای مرمت بناها همچنین تشکیل پرونده برای ثبت آنها در فهرست آثار ملی شروع شده است.

میرجلیلی با بیان اینکه عزآباد ظرفیت گردشگری خوبی دارد، اعلام کرد: شناسایی این بناها همچنین مرمت و بهسازی و ثبت ملی آنها می تواند در گردشگرپذیری این شهرستان اثرگذار باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2034

به "3 اثر تاریخی در اشکذر شناسایی شد، عزآباد در راستا گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 اثر تاریخی در اشکذر شناسایی شد، عزآباد در راستا گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید