6 نکته برای انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه با توجه به وسایل

به گزارش آریا بلاگ، کابینت آشپزخانه فضای بسیار زیادی از دیوار آشپزخانه شما را می­ پوشاند و به همین علت هماهنگی آن با فضا و لوازم آشپزخانه بسیار مهم است. پالت رنگی انتخابی برای کابینت، دیوار، کفپوش و حتی لوازمی مانند کتری و ظروفی که استفاده می­ کنید باید هارمونی داشته باشند در غیر این صورت تلاشتان برای داشتن یک فضای آرام و دلنشین هدر خواهد رفت. اولین کاری که باید انجام دهید این است که رنگ های مورد علاقه خود را روی یک برگ کاغذ یادداشت کنید. محدودیتی ندارید اما ترجیحا از رنگ های جیغ مانند سبز فسفوری استفاده نکنید چون پس از گذشت مدتی از ظاهر آشپزحانه خود دل زده خواهید شد. ترجیحا رنگ های اصیل مانند سرمه ای، سبز یشمی و خاکستری را به صورت غالب برای کابینت های خود بهره ببرید. این رنگ ها چشم­تان را خسته نخواهد کرد.

6 نکته برای انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه با توجه به وسایل

در ادامه قصد داریم تا به آنالیز هارمونی رنگ کابینت با سایر لوازم آشپزخانه بپردازیم. اگر قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود را دارید با ما همراه باشید.

  1. هود مخفی

عدم هماهنگی میان لوازم برقی آشپزخانه با پالت رنگی و کابینت، هارمونی فضا را از بین می ­برد. اگر شما قصد تغییر دکوراسیون دارید ابتدا باید لوازم بزرگ و مشخص کننده را در آشپزخانه خود بشناسید. هود یکی از تاثیرگذارترین قسمت های آشپزخانه است که می ­تواند یک فضای قدیمی را به یک فضای مدرن تبدیل کند. برای آن که یک هود با کیفیت و زیبا برای آشپزخانه خود تهیه کنید به شما پیشنهاد می­ کنیم تا به یکی از نمایندگی های آنلاین هود کن سر بزنید. این برند با داشتن تنوع بالا برای سبک های مختلف دکوراسیون مدل های متنوعی از انواع هود و اجاق گاز فراوری نموده است. انواع مدل­ های توکار و مخفی هود کن با طراحی منحصربه فرد خود توانسته جایگاه خوبی در بازار داخلی را به خود اختصاص دهد. برای آن که هود با فضای آشپزخانه و کابینت ها هماهنگی داشته باشد برترین انتخابی که دارید هودهای مخفی هستند که درون کابینت قرار می گیرند.

  1. شیرآلات و لوازم سخت افزاری

زیبایی در جزئیات نهفته است و توجه به جزئیاتی مانند شیرآلات و دستگیره های کابینت، تغییر بزرگی در فضای آشپزخانه ایجاد می ­کند. برند راسان این امکان را به شما می ­دهد که مطابق با سلیقه خود شیرآلات ظرفشویی را از بین شیرآلات هوشمند، چشمی و توکار راسان انتخاب کنید. این برند با تنوع بالا برای هر سلیقه محصولی مناسب فراوری نموده است. مدل­ های وینتج و قدیمی با ظرافت هرچه تمام ­تر برای کسانی که به سبک دکوراسیون قدیمی علاقه­ مند هستند به نام بیزانس و لوکا در نمایندگی برند راسان موجود است. مدل­ های اطلس، آلستر و یونیک نیز مناسب برای دکوراسیون های مدرن است. برای آنکه شیرآلات متناسب با پالت رنگی آشپزخانه ­تان باشند باید توجه داشته باشید که اگر رنگ پالت شما شامل رنگ های گرم مانند قرمز است از شیرآلات طلایی یا طلامات بهره ببرید و اگر در ترکیب پالت رنگی آشپزخانه از رنگ های سردی مانند آبی و یا صورتی کثیف استفاده نموده ­اید از شیرآلاتی با رنگ کروم و نقره­ ای بهره ببرید.

  1. رنگ و متریال دیوار

رنگ دیوار و متریالی که از آن استفاده می­ کنید باید بتواند تعادل رنگی میان کل پالت رنگ آشپزخانه ایجاد کند. به عنوان مثال استفاده از کابینت هایی با رنگ سفید در کنار یک دیوار سفید چندان مناسب نیست و می­توانید از کابینت های رنگی با رنگ های سبز تیره، سورمه ­ای، سبز زیتونی، اکر و زرد لیمویی بهره ببرید. استفاده بیش از حد از رنگ می ­تواند برای چشم خسته کننده باشد و پس از مدتی این ترکیب احساس یکنواختی را در شما ایجاد کند. برای حل این مشکل باید از رنگ های درخشانی مانند قرمز در کنار سفید بهره ببرید. به همین منظور می ­توانید از دیوار آجری با آجرهای سفید بهره ببرید.

  1. نور و هماهنگی آن با کابینت ها

لامپ ها به دو دسته مهتابی و آفتابی تقسیم می­ شوند. به لامپ­ هایی که به رنگ سفید مایل هستند لامپ مهتابی می­ گویند و لامپ هایی که به رنگ زرد مایل هستند را لامپ های آفتابی می­ گویند. نور متناسب با فضای آشپزخانه بهتر است ترکیبی از هردو نوع باشد. سعی کنید تا از نورهای تکی در قسمت های مختلف آشپزخانه بهره ببرید. به عنوان مثال در بالای کانتر می­ توانید از سه لامپ به صورت خطی بهره ببرید و دقت داشته که اگر رنگ کابینت­ ها تم گرم دارد دو لامپ را از نوع آفتابی و یک لامپ را از نوع مهتابی انتخاب کنید. بعلاوه شما می توانید برای تماشا ایده های بیشتر در خصوص نورپردازی آشپزخانه به این مقاله مراجعه کنید.

  1. کفپوش

استفاده از کاشی های طرحدار، سرامیک، لمینت یا کفپوش بستگی به سلیقه شخصی خودتان دارد. نکته ای که در خصوص کفپوش های لمینت باید بدانید این است که این کفپوش ها نسبت به پارکت از تنوع رنگی بیشتری برخوردارند و بعلاوه از نظر قیمت به صرفه هستند. اما این را هم باید در نظر بگیریم که پارکت از زیبایی خیره ­کننده ­ای برخوردار است.

به عنوان مثالی برای دکوراسیون آشپزخانه روستیک که کابینت ها در بیشتر مواقع سفید هستند استفاده از پارکت های چوبی یا طرح چوب محیطی گرم و صمیمی در آشپزخانه ایجاد می­کند.

  1. سقف

برای انتخاب متریال سقف جدا از رنگ کابینت باید به نوع دکوراسیون آشپزخانه توجه کنید. به عنوان مثال اگر کابینت های شما با رنگ و طرح چوب باشد و دکوراسیون آشپزخانه روستیک و یا کلبه­ای باشد بهتر است برای سقف آشپزخانه از الوارهای بزرگ بهره ببرید. این الوارها باید به رنگ کابینت ها نزدیک باشد.

و یا اگر دکوراسیون آشپزخانه مدرن یا مینیمال باشد سقف کاملا ساده و با رنگ سفید برترین انتخاب است.

در انتخاب نوع و رنگ سقف باید دقت کنید تا از رنگ های تیره استفاده نکید. استفاده از رنگ تیره سقف را کوتاه ­تر و آشپزخانه را دلگیرتر نشان می دهد.

وقتی صحبت از لوازم خانگی به میان می ­آید، یخچال، ماشین ظرفشویی و سینک شما بیشترین تاثیر را روی رنگ بندی آشپزخانه شما خواهند داشت. شما می خواهید که لوازم خانگی شما بخشی از دکوراسیون آشپزخانه به نظر برسند. برای انجام این کار، کافی است وسایلی را انتخاب کنید که مکمل طرح رنگ کابینت شما هستند. توجه داشته باشید که وسایل استیل ضد زنگ با رنگ های قهوه ای و طلایی (مانند شیرآلات طلا مات)، با رنگ های زنده به خوبی هماهنگ می­ شوند. در انتخاب رنگ برای سایر لوازم آشپزخانه سعی کنید تا رنگ مکمل کابینت را به کار ببرید.

نویسنده: سارا اقبالی

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8947

به "6 نکته برای انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه با توجه به وسایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته برای انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه با توجه به وسایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید