77 هزار میلیارد تومان، برای پروژه های گردشگری خراسان رضوی هزینه می شود

به گزارش آریا بلاگ، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی از براورد 77 هزار میلیارد تومان هزینه برای 240 پروژه سرمایه گذاری گردشگری در سطح استان خبر داد.

77 هزار میلیارد تومان، برای پروژه های گردشگری خراسان رضوی هزینه می شود

خبرنگاران مشهد - احمد دیناری در اتاق بازرگانی مشهد گفت: در دهه فجر پیش رو، پیش بینی بهره برداری از حدود 1500 میلیارد تومان پروژه را داریم که این رقم قابل قیاس با سایر استان ها نیست.

به گفته او در حال حاضر حدود 240 پروژه سرمایه گذاری گردشگری در سطح استان داریم که شامل ایجاد 22 نوع از مصادیق تاسیسات گردشگری (مطابق با موضوع ماده 1 تاسیسات گردشگری، به جز خانه مسافرها، دفاتر خدمات مسافرتی و اقامتگاه های بومگردی تفریحی) هستند و حجم سرمایه گذاری آن ها با احتساب زمین، بالغ بر 77 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در سال 98، حدود 40 موافقت اصولی برای پروژه های گردشگری صادر کردیم که پس از این مرحله، باید سرمایه گذاران پاسخ استعلامات را دریافت کنند. از این 40 مورد، حدود 20 پروژه در حریم و خارج از حریم شهر ها واقع شده اند و تنها 2 مورد آن ها توانستند پاسخ مثبت تمام دستگاه ها را دریافت کنند.

چالشی که مهمانسرا های آفریده است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز گفت: براساس آخرین آمار، تعداد 251 هتل، 303 هتل آپارتمان، 383 مهمان پذیر، 682 خانه مسافر و 135 اقامتگاه بومگردی و اقامتگاه سنتی در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند و مجوز دارند.

به گفته یوسف بید خوری حدود 470 دفتر و شرکت خدمات مسافرتی نیز داریم که از این تعداد 96 مورد دارای مجوز گردشگری سلامت هستند. در حال حاضر تعداد مراکز بیمارستان ها و مراکز درمانی که مجوز گردشگری سلامت دریافت کرده اند به 30 مورد رسیده که نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر مهمانسرا های دولتی یکی از دغدغه های اصلی ما هستند. پیگیری های ویژه ای در سنوات گذشته در این حوزه اجرا شده است، منتها بیشتر مهمانسرا های دولتی که در شهر مشهد مستقر هستند، مرتبط به وزارتخانه ها می باشند و تصمیمات آن ها از سوی وزارتخانه مربوطه اخذ می شود که این مساله، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را به چالش دچار کرده است.

بیدخوری گفت: 350 الی 400 مهمانسرای دولتی در سطح استان وجود دارد که پرسنل خود را پذیرش می کنند و بعضا شاید مهمان خارجی را نیز پذیرا باشند.

او گفت: سند راهبردی و عملیاتی توسعه گردشگری استان که در حقیقت معادل سند جامع گردشگری استان است، با همکاری جهاد دانشگاهی در دست پیگیری می باشد و مراحل پایانی تدوین را طی می کند.

/ف. ح.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9340

به "77 هزار میلیارد تومان، برای پروژه های گردشگری خراسان رضوی هزینه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "77 هزار میلیارد تومان، برای پروژه های گردشگری خراسان رضوی هزینه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید