شروع عملیات اتحادیه اروپا برای توقف ارسال سلاح به لیبی

به گزارش آریا بلاگ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از ادامه درگیری ها در لیبی و دخالت طرف های خارجی، از شروع ماموریت دریایی این اتحادیه برای توقف ارسال سلاح به لیبی اطلاع داد.

شروع عملیات اتحادیه اروپا برای توقف ارسال سلاح به لیبی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات اخیر در لیبی بر لزوم توقف درگیری ها، خاتمه دخالت های خارجی و کوشش برای ایجاد صلح در این کشور آفریقایی بحران زده تاکید نمود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وبگاه Bruxelles2 درباره بحران لیبی یک یادداشت منتشر نموده و در آن، جنگ در این کشور را تهدید مستقیم برای منافع اتحادیه اروپا دانسته است.

جوزپ بورل در این مطلب نوشت: اتحادیه اروپا به عنوان یک یاری مهم در متوقف کردن سرازیر شدن تسلیحات (به لیبی) و در نتیجه ایجاد فضا برای موفقیت دیپلماسی، یک عملیات جدید دریایی در مدیترانه مرکزی را که به ایرینی موسوم است، آغاز نموده است.

به گفته او، برای آغاز مذاکرات سیاسی و در پیش دریافت فرایند آشتی ملی در بین گروه های لیبیایی رقیب، به یک آتش بس کارآمد احتیاج است. متوقف کردن سرازیر شدن تسلیحات و یاریهای نظامی به لیبی سبب تغییر محاسبه استراتژیک طرف های درگیر و کاهش امیدواری به عملی بودن هرگونه راه چاره نظامی خواهد شد.

بورل با اشاره به کوشش نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی برای تسلط بر طرابلس که تحت کنترل دولت وفاق ملی لیبی است، هشدار داد، این درگیری ها تبدیل به یک جنگ فرسایشی شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: به رغم کوشش های فشرده سازمان ملل و تعهد صریح طرف های لیبیایی و بازیگران بین المللی شامل اتحادیه اروپا در کنفرانس ژانویه برلین به کوشش برای آتش بس، جنگ ادامه دارد.

بورل که پیش از این درباره دخالت های خارجی در جنگ لیبی بارها هشدار داده بود، در یادداشت تازه خود در این باره توضیح داد: ارسال تسلیحات و دیگر تجهیزات نظامی از خارج به لیبی که نقض مستقیم تحریم تسلیحاتی سازمان ملل است، بر شعله جنگ در لیبی دمیده است.

وی در خاتمه با اشاره مجدد به آغاز ماموریت دریایی اتحادیه اروپا در مدیترانه مرکزی (عملیات ایرینی) اضافه نمود: اتحادیه اروپا با توجه به شرایط موجود به این درک رسیده است که باید مسئولیت بیشتری در قبال بحران لیبی برعهده بگیرد.

درگیری ها در لیبی در روزهای اخیر با اعلام اخیر نیروهای وابسته به خلیفه حفتر برای تسلط بر شهر طرابلس وارد فاز جدیدی شده است.

نیروهای تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی حفتر که پیشتر شکست سنگینی را در ساحل غربی با واگذاری شهرهای آن منطقه به دولت وفاق ملی لیبی متحمل شدند، اعلام کردند که ظرف فقط چند روز آینده نبرد طرابلس را به نفع خود یکسره می نمایند (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3031

به "شروع عملیات اتحادیه اروپا برای توقف ارسال سلاح به لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اتحادیه اروپا برای توقف ارسال سلاح به لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید