اتاق ایران، سکوی پرش توسعه مالی به بیان کیوان کاشفی

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران - کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران در نشست شورای گفت وگوی کرمانشاه گفت: حوزه کشاورزی، سکوی پرش توسعه مالی استان است و اگر مسائل پیش روی این حوزه به درستی پیگیری و برطرف گردد، قطعاً اثرات مثبت آن در صنایع تکمیلی و جهش مالی مشاهده خواهد شد.

اتاق ایران، سکوی پرش توسعه مالی به بیان کیوان کاشفی

شصت و یکمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با دستور کار آنالیز راهکارهای برخورداری کشاورزان از طرح بیمه تأمین اجتماعی، آنالیز مسائل صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان و همچنین آنالیز مسائل شرکت های صنعت پخش استان برگزار گردید.

کیوان کاشفی، رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه شورای گفت وگوی استان از صندلی ویژه ای برخوردار شده است، گفت: تشکل های بخش خصوصی و گاها بخش های دولتی مسائل و موارد پیش روی کسب وکار و اقتصاد استان را جهت حل وفصل به این شورا ارجاع می دهند و ما نیز با تقویت دبیرخانه این شورا و استفاده از کارشناسان خبره، سعی در غنی تر شدن بخش های کارشناسی این شورا داریم.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران به دستور کارهای جلسه اشاره نمود و گفت: کشاورزی سکوی پرش توسعه اقتصادی کشور و به ویژه استان کرمانشاه است. اگر مسائل پیش روی این حوزه به درستی پیگیری و حل گردد، قطعاً تأثیر آن در صنایع تکمیلی بروز پیدا نموده و در جهش اقتصادی تأثیرات خود را نشان خواهد داد.

کاشفی با تأکید بر مسائل برخورداری کشاورزان استان از بیمه تأمین اجتماعی، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های کشاورزی استان و تعداد شاغلان این حوزه، رقم اختصاص یافته برای یارانه بیمه کشاورزان محدود است و آمار خوبی در این زمینه نداریم.

او اضافه کرد: بخشنامه 140/3 تأمین اجتماعی برای استان هایی با نرخ بیکاری بالا سخت گیرانه است و باید مکاتبات لازم به سازمان تأمین اجتماعی کشور به منظور اختصاص سهمیه بیشتر به استان و یا حذف این بخشنامه صورت گیرد.

رئیس اتاق کرمانشاه ادامه داد: پیشنهاد ما در این حوزه این است که اتحادیه ها و تشکل های ناظر بر فعالیت های مذکور هر سال قبل از تهیه لایحه بودجه از سوی دولت تعداد کارگاه های جدید را شناسایی و پیش بینی نموده و برای پیش بینی بودجه در اختیار تأمین اجتماعی قرار دهند.

کاشفی اعلام نمود: تشکل های بخش خصوصی حوزه کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی باید اطلاع رسانی و تبلیغات لازم و کافی را در مورد مطالبه گری از بیمه تأمین اجتماعی داشته باشند چراکه اگرچند سال قبل مسائل مربوط به تأمین اجتماعی مطالبه شده بود، قطعاً آمار بیمه شدگان حوزه کشاورزی استان بیش از اینها بود و مسائل اقتصادی و بودجه ای بیمه ای، تأمین اعتبار می شد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران در ادامه مسائل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان را مطرح و اذعان کرد: بالا بودن سن بازنشستگی نسبت به سایر بیمه ها (65 سال)، عدم در نظر دریافت تفاوت بین آقایان و خانم ها، کم بودن سقف مبلغ پرداختی بازنشستگی از سوی صندوق و عدم پوشش بیمه در حوزه درمان از مسائلی است که در این حوزه وجود دارد که باید آنالیز و مکاتبات لازم جهت حل مسائل آنها صورت گیرد.

او در ادامه صحبت هایش به انجمن صنعت پخش استان کرمانشاه که به تازگی در اتاق بازرگانی تشکیل شده است اشاره نمود و گفت: صنعت پخش استان یک واسطه بسیار قوی بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است که علاوه بر تأثیر مهم این صنعت در اقتصاد استان، می تواند نقش مهمی در تنظیم بازار داشته باشد.

کاشفی با بیان اینکه پرداختن به مطالبات فعالان این صنعت بسیار لازم است، گفت: از مواردی که صنعت پخش استان با آن روبه رو است، مسئله برق مصرفی شرکت های دارویی و مواد غذایی که احتیاج به زنجیره سرد دارند و موضوع سوخت کامیون های شرکت های پخش که یک طرفه واریز می گردد و برای برگشت به مبدأ، سهمیه ای منظور نمی گردد که احتیاج به آنالیز و حل موارد پیش رو دارد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5781

به "اتاق ایران، سکوی پرش توسعه مالی به بیان کیوان کاشفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق ایران، سکوی پرش توسعه مالی به بیان کیوان کاشفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید