اتحادیه اروپا خواستار قانون مندسازی ChatGPT و هوش مصنوعی شد

به گزارش آریا بلاگ، تیری برتون، کمیسیونر اروپا در امور بازار داخلی، قوانین جدیدی برای هوش مصنوعی پیشنهاد نموده که هدف آنها رفع کردن نگرانی درباره ریسک هایی در مورد چت باتChat GPT و کل این صنعت است.

اتحادیه اروپا خواستار قانون مندسازی ChatGPT و هوش مصنوعی شد

به گزارش مهر به نقل از رویترز، Chat GPT که 2 ماه قبل راه اندازی شده، می تواند مقالات، گزارش، لطیفه و حتی شعر را به سرعت فراوری کند و به همین خاطر سریع ترین اپلیکیشن در حال رشد در تاریخ به شمار میرود. بعضی کارشناسان با وجود آنکه Chat GPT را یک جهش قلمداد می نمایند، اما بیم آن دارند که از چنین اپ هایی برای سرقت ادبی، کلاهبرداری و توسعه اخبار جعلی استفاده گردد.

برتون در نخستین اظهارنظر درباره Chat GPT بیان کرد ریسک های به وجود آمده به وسیله این فناوری و سیستم های هوش مصنوعی تاکیدی بر احتیاج اضطراری به وضع قوانینی است که وی سال گذشته برای مشخص استانداردهای جهانی فناوری پیشنهاد نموده بود. این قوانین هم اکنون در بروکسل تحت مذاکره هستند.

او در بیانیه ای به رویترز نوشته است: همان طور که Chat GPT نشان داد، راهکار های مبتنی بر هوش مصنوعی فرصت های خارق العاده بی شماری برای کسب وکارها و شهروندان فراهم می نمایند، اما ریسک هایی نیز دارند. به همین علت است که ما به یک چارچوب رگولاتوری مستحکم احتیاج داریم تا تضمین گردد سیستم های هوش مصنوعی قابل اعتماد براساس داده های با کیفیت پیشرفته اند.

شرکت Open AI توسعه دهنده Chat GPT، در وب سایت خود بیان کرد هدفش ایجاد نوعی هوش مصنوعی است که برای بشر سودمند است و سعی در ساخت نوع ایمن و مفید از این فناوری است. براساس پیش نویس قوانین اتحادیه اروپا Chat GPT یک سیستم هوش مصنوعی جنرال تلقی می گردد که می توان از آن برای مقاصد مختلف از جمله فعالیت های پر ریسک مانند گزینش کاندیداهای شغلی و مشخص رتبه اعتبار افراد استفاده کرد.

برتون می خواهد Open AI همکاری نزدیکی با توسعه دهندگان سیستم های هوش مصنوعی پر ریسک داشته باشد تا امکان انطباق آنها با قانون پیشنهادی هوش مصنوعی را فراهم کند. در کنار این روند، گفته می گردد که چت جی پی تی قرار است نسخه ممتاز و پولی این سیستم را نیز راه اندازی کند؛ البته نسخه رایگان این برنامه دردسترس خواهد ماند، اما احتمال می رود در دوره های اوج مصرف، دسترسی کسانی که هزینه ماهانه آن را پرداخته اند، اولویت خواهد داشت. این صرفا یکی از امتیازهایی است که در ازای اشتراک 20دلاری چت جی پی تی پلاس ارائه می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 11868

به "اتحادیه اروپا خواستار قانون مندسازی ChatGPT و هوش مصنوعی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خواستار قانون مندسازی ChatGPT و هوش مصنوعی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید