ارتباط بین زونا و واکسن کرونا وجود دارد؟

به گزارش آریا بلاگ، سلامت خبرنگاران: رئیس اداره ایمن سازی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره ابتلا به زونا و ارتباط آن با واکسن کرونا شرح داد.

ارتباط بین زونا و واکسن کرونا وجود دارد؟

زونا به تزریق واکسن کرونا ارتباطی ندارد.

به گزارش خبرنگاران، رئیس اداره ایمن سازی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: مشاهده مواردی از ابتلا به زونا ربطی به واکسن کرونا ندارد و هیچ گزارش علمی در این خصوص وجود ندارد.

سید محسن زهرایی اضافه نمود: زونا بیماری است که قابلیت همه گیری ندارد و نمی تواند از فردی به فرد دیگر منتقل گردد، زونا بیماری است که با ویروس آبله مرغان ایجاد می گردد.

زونا در بچه ها آبله مرغان می گردد

وی گفت: فردی که با آبله مرغان در گذشته روبرو شده است این ویروس در بدنش می ماند و در سال های بعد وقتی سیستم ایمنی فرد به هر دلیلی ضعیف گردد در سالمندان بروز می نماید.

زهرایی ادامه داد: زونا یک بیماری فردی است و در نهایت می تواند موجب بروز آبله مرغان در بچه ها گردد و افراد از یکدیگر این بیماری را نمی گیرند.

رئیس اداره ایمن سازی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اضافه نمود: زونا جزو بیماری های نظام مراقبتی نیست و اطلاعاتی در مورد همه گیری شدن آن جمع آوری نشده است، اما اگر مواردی از آن مشاهده شده هیچ ارتباطی بین شیوع زونا با واکسن کرونا گزارش نشده است.

منبع: رکنا
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8610

به "ارتباط بین زونا و واکسن کرونا وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط بین زونا و واکسن کرونا وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید