استفاده از گاز اشک آور علیه معترضان در دو شهر بزرگ آمریکا ممنوع شد

به گزارش آریا بلاگ، قاضی منطقه ای شهر دالاس در ایالت تگزاس و همچنین قاضی شهر سیاتل ایالت واشنگتن به طور موقت استفاده گاز اشک آور و سلاح های غیرکشنده علیه معترضان مسالمت جوی آمریکایی را منع کردند.

استفاده از گاز اشک آور علیه معترضان در دو شهر بزرگ آمریکا ممنوع شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا با ممنوعیت 90 روزه استفاده از گاز اشک آور و سایر سلاح های کمتر کشنده علیه معترضان مسالمت جو موافقت کردند.

شبکه محلی شهر دالاس وابسته به شبکه آمریکایی سی بی اس گزارش داد سام لیندسی قاضی منطقه ای آمریکا حکم توافقی در این خصوص را تایید کرد. بر اساس آن، پلیس موافقت کرده از بمب های دودزا، گلوله های فلفلی و سایر مواد شیمیایی علیه معترضان مسالمت جوی آمریکایی استفاده نکند. همچنین قرار شده که دیگر از گلوله های لاستیکی یا سایر انواع گلوله های غیرکشنده علیه معترضان استفاده نشود.

این حکم تا 9 سپتامبر (19 شهریور) به قوت خود باقی خواهد ماند، مگر آنکه توسط قاضی تمدید، اصلاح یا لغو شود. تازیا ویلیامز و وینسنت دویل دو شهروندی هستند که در دو اعتراض مجزا در شهر دالاس بر اثر برخورد گلوله لاستیکی مجروح شده و از پلیس این شهر شکایت کرده اند.

دویل از ناحیه گونه چپ زخمی شده و همچنین بخشی از بینایی چشم چپش را از دست داده است. ویلیامز هم بعد از ضربه شدید، در حالی که خونریزی داشت، دست بند زده و به حال خود رها شد.

بنابر دادخواست تنظیم شده در ارتباط با خشونت پلیس علیه معترضان مسالمت جو، افراد زیادی به شدت بر اثر برخورد گلوله های مختلف دچار جراحت شده اند که براندون ساینز 26 ساله یکی از آنهاست که چشم چپش را برای همیشه از دست داد و زن جوان دیگری که در بازگشت از فروشگاه به خانه بود از ناحیه پیشانی هدف گلوله قرار گرفت.

براندون ساینز

همچنین به گزارش روزنامه پرس هرالد، یک قاضی آمریکایی روز جمعه به پلیس شهر سیاتل ایالت واشنگتن دستور داد به طور موقت استفاده از گاز اشک آور، اسپری فلفل و انواع گلوله های غیرکشنده را برای متفرق کردن تجمعات صلح آمیز متوقف کند. اقدامی که بسیاری آن را پیروزی برای گروه هایی می دانند که برخورد پلیس با اعتراضات مردمی در آمریکا را در روزهای اخیر افراطی و خشن خوانده اند.

در روزهای گذشته، نیروهای پلیس از گاز اشک آور، اسپری فلفل و سایر انواع زور برای متفرق کردن جمعیت معترضان ضد نژادپرستی استفاده کرده اند. با این دستور، استفاده از چنین ابزارها و روش هایی علیه معترضان به مدت دو هفته در این شهر متوقف خواهد شد.

پس از انتشار ویدئویی که قتل جورج فلوید در اثر رفتار خشونت آمیز یک افسر پلیس سفیدپوست را نشان می داد شهرهای بزرگ آمریکا به صحنه یکپارچه اعتراض تبدیل شد و در بسیاری از شهرها اعتراضات مسالمت آمیز مردم با دخالت و حمله پلیس به خشونت کشیده شد.

رفتار واشنگتن با معترضان ضد نژادپرستی مورد توجه جامعه بین المللی و نهادهای مدنی قرار گرفته و برخی از آن ها معتقدند اقدامات پلیس آمریکا علیه معترضان مصداق نقض حقوق بشر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، در روزهای گذشته درگیری های متعدد خشونت آمیز بین پلیس و معترضان آمریکایی در پی اعتراضات به قتل جورج فلوید ایجاد شده است. شیوه برخورد پلیس و استفاده از روش های خشن برای مدیریت ناآرامی ها با محکومیت روبرو شده و عده ای از گروه ها این سوال را مطرح کرده اند که آیا نظام دادگستری آمریکا آمادگی رسیدگی به این اتهامات را دارد یا خیر.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) روز دوشنبه در نامه ای سرگشاده به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار نشستی فوری برای بررسی خشونت پلیس و سرکوب اعتراضات در آمریکا شد.

اگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل روز جمعه به پی آرآی گفت: متاسفانه در حال حاضر الگویی از تخلفات به دست پلیس در مقابله با اعترضات را شاهد هستیم.

کارشناسان هشدار می دهند اگر به مسئله خشونت پلیس آمریکا پرداخته نشود، این ناهنجاری می تواند به مسئله ای بزرگتر تبدیل شود.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3547

به "استفاده از گاز اشک آور علیه معترضان در دو شهر بزرگ آمریکا ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از گاز اشک آور علیه معترضان در دو شهر بزرگ آمریکا ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید