انتقاد پامپئو از چین برای پنهان کاری درباره اطلاعات انتشار کرونا

به گزارش آریا بلاگ، مایک پامپئو روز چهارشنبه 22 آوریل 2020 بار دیگر اعلام نمود، کشورش باور دارد چین اطلاعات مربوط به کرونا را در زمان مناسب منتشر نمی کند.

انتقاد پامپئو از چین برای پنهان کاری درباره اطلاعات انتشار کرونا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از سایت شبکه العربیه، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در واشنگتن گفت: چین اطلاعات مربوط به کرونا را از سازمان دنیای بهداشت پنهان کرد.

پامپئو اضافه نمود: چین هنوز اطلاعات کافی درباره شروع و انتشار کرونا در اختیار کشورهای دنیا قرار نداده است... چین از اجرای تعهدات و توافقنامه هایی که پیش از این امضاء نموده، سرباز می زند.

او گفت که واشنگتن پس از انتشار ویروس سارس، فرایند اصلاح ساختار سازمان دنیای بهداشت را رهبری کرد اما این سازمان تا به امروز در مقابله با بحران کرونا کارآمد عمل ننموده است.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید نمود: ما برای حمایت جان شهفرایندانمان از خطر کرونا کوشش نموده و به دیگر کشورهای دنیا در این زمینه یاری می کنیم.

در روزهای گذشته اتهامات زیادی متوجه چین شده مبنی بر اینکه ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین منتشر شده است. چین همه این اتهامات را رد و وزارت امور خارجه این کشور اعلام نمود، هیچ دلیلی که نشان دهد کرونا از آزمایشگاهی در ووهان منتشر شده، وجود ندارد.

همزمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه چین را تهدید کرد که اگر به شکل عمدی کرونا را منتشر نموده باشد، تبعات احتمالی آن را متحمل خواهد شد.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3075

به "انتقاد پامپئو از چین برای پنهان کاری درباره اطلاعات انتشار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد پامپئو از چین برای پنهان کاری درباره اطلاعات انتشار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید